برگزاری مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در آستان مقدس عبدالعظیم (ع)

شهرری- ایرنا- ویژه برنامه های ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به مناسبت فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر، ویژه برنامه سوگواری از روز گذشته (جمعه ۹ شهریور ماه) تا پایان ماه صفر بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی و مرثیه خوانی حاج علی مهدوی نژاد در شبستان امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار می شود.

همچنین ویژه برنامه عزاداری ظهرها پس از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرشاد یزدی و مرثیه خوانی کربلایی مهدی فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر از ویژه برنامه های این ایام است.

معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در اطلاعیه ای ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، مقدم همه عاشقان آل الله علیهم السلام به این ویژه برنامه ها را گرامی می دارد.

برگزاری مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در آستان مقدس عبدالعظیم (ع)

حضرت محمد مصطفی (ص) در ماه ربیع الاول عام الفیل (۵۷۰ میلادی) دیده به جهان گشود و در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود.

حضرت محمد(ص) علاوه بر رسالت، به مدت ۱۰ سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه منوره برعهده داشت؛ ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

پیامبر اکرم درسال ۱۱ بعثت و پس از انتصاب حضرت امیرالمومنین(ع) به امامت و ولایت جامعه اسلامی در حجة الوداع در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه (س) به دنیا آمد، آن حضرت ازنظر اخلاق، منش و روش شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است.
امام حسن(ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید ونزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.

آن حضرت از عابدترین و بخشنده ترین افراد زمانش بود، ایشان ۲۵ بار حج کرد، سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و ۲ نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت، ایشان دارای خصوصیات اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری بود بارزترین خصیصه ایشان کرامت و بخشندگی است.

سردار بی یاور و غریب مدینه در روز ۲۸ صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.

حضرت امام رضا(ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و روز آخر صفر سال ۲۰۳هجری قمری به شهادت رسید.

امام هشتم شعیان جهان همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گهربارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha