۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85584061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین در درمان ناباروری مجهز و خودکفا شده است

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85584061
قزوین در درمان ناباروری مجهز و خودکفا شده است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: استان با توجه به تجهیز مراکز دولتی و خصوصی برای ارایه خدمات درمان ناباروری زوج‌ها به خودکفایی رسیده و متقاضیان نیازی به استان‌های دیگر ندارند.

پیمان قجربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان قزوین هم اکنون دارای مرکز خصوصی و دولتی در حوزه درمان ناباروری است که مرکز دولتی در بیمارستان ولایت قرار گرفته و در این سال‌های گذشته به تولد فرزندان زیادی منجر شده است.

وی اضافه کر: تمام خدماتی که در بیمارستان ولایت ارایه می شود دولتی و تحت پوشش است و نیازی به اعزام بیمار به تهران احساس نمی‌شود، تا جایی که در این مرکز جنین شناس و متخصصان ناباروری وجود دارند و بسته به نوع تقاضا خدمت ارایه می‌دهند.

قجربیگی تصریح کرد: بر اساس قانون ۶۳ قلم دارو، ۲۸ قلم لوازم وتجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری مرتبط با خدمات ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

به گفته این مسوول، زوج‌های نابارور با دریافت مدیریت نشان می‌توانند از بسته های خدمتی شامل انتقال جنین فریز شده (FET)، میکرواینجکشن (ICSI)، باروری آزمایشگاهی (IVF) و تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) بهره مند شوند.

قجربیگی خاطرنشان کرد: در مراکز خصوصی استان قزوین نیز بخش قابل توجهی از خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت بوده و افراد بنا بر انتخاب خود می‌توانند مراکز دولتی و یا خصوصی را انتخاب کنند.

گفتنی است، با عنایت به بند یک سیاستهای جمعیتی مقام معظم رهبری و ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی و بر اساس بند(ح) تبصره ۱۷ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت سازمان بیمه سلامت ایران از آذرماه ۱۴۰۰ اقدام به پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha