برقراری بیش‌از ۱۳ هزار تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران، از برقراری بیش‌از ۱۳ هزار تماس تلفنی مردم این استان با اورژانس اجتماعی این نهاد حمایتی و حمایتی از ابتدای سالجاری تاکنون خبرداد.

فریبا بریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع تماس های صورت گرفته، هفت هزار و ۵۹۷ مورد منجر به مداخله حضوری کارشناسان و تیم‌های تخصصی خدمات سیار اورژانس اجتماعی برای برطرف کردن مشکل شد و بیش از چهار هزار و ۱۰۰ مورد نیز از افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی به صورت سرپایی و یا نگهداری موقت در مراکز مداخله در بحران بهزیستی استان پذیرش و از خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی بهرمند شدند.

وی، شماره تلفن ۱۲۳ را پل ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی دانست و اظهار داشت: خط تلفن ۱۲۳ همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های همشهریان و مداخله در بحران های فردی و خانوادگی است و تیم خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی با دارا بودن ۲۱۴ نیروی تخصصی متشکل از مددکار و روانشناس در مواقع بحرانی به یاری تماس گیرندگان می شتابند.

وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در ۱۹ شهرستان استان آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند، گفت: تعداد افراد پذیرش شده در مراکز زیر پوشش یهزیستی مازندران در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۵ و در پنج ماه نخست امسال نیز بیش از ۲۵ هزار نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مراکز زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی برابی خدمات رسانی به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و کودکان کار و خیابان در این استان را ۹ مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار مرکز شبانه روزی و پنج مرکز روزانه به این افراد مشغوال ارایه خدمت هستند.

بریمانی، کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی به اقشار مختلف مردم، ارتقای توانمندی های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع، ارتقای آگاهی و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران، آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را از جمله اهداف اورژانس اجتماعی بهزیستی عنوان کرد.

برقراری بیش‌از ۱۳ هزار تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران

وی خاطرنشان کرد: کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، سالمندان و معلولان آزار دیده، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از منزل، افراد دارای اختلال ملال جنسیتی، افرادی که قصد و افکار خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و سایر گروه‌های هدف سازمان بهزیستی که نیاز به خدمات اورژانس اجتماعی دارند از گروه‌های هدف خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: در هر جامعه ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه هایی تدوین و اجرا می شود و در کشورمان نیز این مسئولیت بر عهده طرح اورژانس اجتماعی گذاشته شده که تحت نظارت و مدیریت بهزیستی فعالیت می کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، اقدام و یا افکار خودآسیب‌رسان(خودکشی) سالمندآزاری، معلول آزاری و اختلاف حاد خانوادگی و سایر افراد در شرایط بحرانی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ اوراژانس اجتماعی بهزیستی مازندران اطلاع دهند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha