۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱
کد خبر: 85584185
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان‌سنجی شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱
کد خبر: 85584185
توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان‌سنجی شد

کرمان - ایرنا - نخستین نشست کارگروه صادرات استان کرمان طی سال جاری در حالی امروز(شنبه) با موضوع صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی تولیدی این استان به کشورهای هند و پاکستان برگزار که روند توسعه صادرات بین این مناطق با حضور رایزنان بازرگانی ایران در این ۲ کشور و مسئولان استان کرمان بررسی و امکان سنجی شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست علاوه بر بررسی میزان صادرات کرمان به کشورهای هند و پاکستان در ارتباط برخط با رایزنان بازرگانی ایران در این ۲ کشور، مسائل و مشکلات در مسیر افزایش صادرات نیز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست مقرر شد کمیته هایی تخصصی برای کشورهای پاکستان و هند در زیرمجموعه کارگروه توسعه صادرات ایجاد شود تا زمینه ها و فرصت های صادراتی شناسایی و در راستای رفع موانع برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

ضرورت توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست تاکید کرد:: کارگروه توسعه صادرات می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش صادرات استان کرمان ایفا کند و باید جلسات و تصمیم های این کارگروه به‌صورت جدی دنبال شود.

امیر حسن‌زاده افزود: با توجه به وجود مواد معدنی بی‌شمار در استان، باید در زمینه صادرات مواد معدنی و نیز ایجاد زنجیره ارزش و صادرات محصولات نهایی به کشورهای هند و پاکستان کارهای بیشتر و بزرگ تری انجام گیرد.

توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان‌سنجی شد
حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان

وی تاکید کرد: تولیداتی که در حوزه های مختلف در استان انجام می‌گیرد باید با استفاده از فناوری های روز دنیا انجام گیرد تا بتواند محصول نهایی صادرات‌محور را به بازار ارائه و نقش استان را در صادرات افزایش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به فرهنگ مشترک ایران با مردم هند و پاکستان در بعضی زمینه ها عنوان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا بتوانیم صادرات محصولات تولیدی استان را بهتر و بیشتر به این ۲ کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان نقش مهمی در بازارهای خشکبار و مواد معدنی کشور هند دارد گفت: شرکت‌های تولیدی و کشاورزی استان کرمان باید با همکاری یکدیگر و در قالب یک تیم و با هماهنگی مراکز اقتصادی استان در نمایشگاه های خارجی شرکت کنند.

صادرات محصولات استان کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به دستور کار توسعه صادرات استان، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هند و پاکستان گفت: ۴۵۰ میلیون دلار صادرات استان در پنج ماهه امسال از گمرکات کشور انجام شده و در این مدت صادرات و واردات استان افزایش پیدا کرده است.

مهدی حسینی‌نژاد از افزایش ۸۰ درصدی صادرات و ۲۵ درصدی واردات استان کرمان خبر داد و افزود: ۱۹۱ میلیون دلار صادرات و ۹۷۶ میلیون دلار واردات استان از گمرکات استان کرمان طی سال جاری انجام شده است.

توسعه صادرات کرمان به هند و پاکستان امکان‌سنجی شد
حسینی نژاد مدیرکل صمت استان کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات استان کرمان در حوزه معادن است، تصریح کرد: دلیل میزان بالای واردات استان و ناطرازی که وجود دارد، واردات مواد اولیه از جمله قطعات خودروسازی در ارگ جدید بم است.

تاکید بر همکاری تجاری کرمان با هند و پاکستان

رایزنان بازرگانی ایران در کشور هند و پاکستان نیز در این نشست به صورت برخط بر ضرورت همکاری های دوجانبه و توسعه مبادلات تجاری با کرمان با وجود محصولات تولیدی این استان، تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha