سهم آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن در بیرجند بررسی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: قرار شد در جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های ساخت و ساز، نحوه‌ تامین مالی و سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند دوباره بررسی شود.

میرمحمد مودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تلاش هستیم از همه ظرفیت‌های قانونی برای کاهش سهم آورده متقاضیان در سایت زعفرانیه که از سایت‌های فعال طرح نهضت ملی مسکن است، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای تخفیف در هزینه مالیات طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز هفته گذشته با اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی و اداره‌ کل امور مالیاتی استان جلسه داشتیم تا هزینه مالیات را براساس ظرفیت قانونی کاهش دهیم و به نسبت هزینه بالایی که از سهم مالیات کاسته خواهد شد در کاهش سهم آورده متقاضیان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بررسی‌های فنی در حال انجام است که متقاضیان کمترین بار مالی را متحمل شوند گفت: تا این لحظه افزایش سهم آورده‌ای را به متقاضیان ابلاغ و اعلام نکردیم.

مودی تصریح کرد: تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعلام نکردیم و امیدواریم از این پس هم اعلام نکنیم البته قرارداد اولیه با متقاضیان مقطوع نبوده و احتمال افزایش سهم آورده براساس تورم و انجام خدمات اضافی از جمله انشعابات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند آذر امسال بوده و تا الان پیمانکاران مطابق زمان بندی پیش رفته‌اند گفت: طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه ۷۰ درصد پیشرفت دارد و اکثر واحدها وارد مرحله نما و نازک کاری شده‌ است.

جمعی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند امروز (شنبه) دومین بار در یک ماه اخیر در اعتراض به افزایش سهم آورده خود، به استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مراجعه کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha