چهار واحد تولیدی و بهداشتی در شهرستان اسلام آباد غرب افتتاح شد + فیلم

کرمانشاه- ایرنا- چهار طرح بهداشتی و تولیدی عصر روز شنبه با حضور استاندار کرمانشاه و مسوولان محلی در شهرستان اسلام آباد غرب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین مقصد سفر امروز محمدطیب صحرایی به اسلام آباد غرب، بازدید از کارخانه بسته‌بندی آب معدنی آکومهر زاگرس بود. این کارخانه با ظرفیت تولید ۳۰۰ تن و بسته‌بندی ۱۵ هزار تن در سال، توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و با سرمایه‌گذاری ثابت ۶۰۰ میلیارد ریال، اشتغال‌زایی برای ۲۵ نفر فراهم کرده است.

بهره برداری از مرکز جدید خدمات جامع سلامت اسلام آبادغرب دومین طرحی بود که در این سفر با حضور استاندار کرمانشاه و مسوولان محلی افتتاح شد.

بهرام محمدی معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مرکز بهداشتی درمانی شماره یک اسلام آباد غرب به مساحت هشتصد متر و با دویست میلیارد ریال هزینه امروز به بهره‌برداری رسید. چهار مرکز جامع سلامت در اسلام آباد غرب وجود دارد که مرکز شرف آباد آماده بهره برداری است.

وی افزود: واحدهای مختلف پزشکی روستایی، شهری، مامامی، داروخانه، دندان پزشکی، بهداشت محیط، تغذیه و ... در این شبکه مستقر است.

پتروپالایش سبحان مقصد بعدی سفر یک روزه استاندار برای افتتاح بود. برای احداث این پروژه بیش از یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

عبدالعلی کیمیایی، مدیرعامل شرکت پترو پالایش سبحان، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح توسعه این شرکت با هدف تولید هیدروکربن سبک و سنگین به روش به لندینگ، در مردادماه ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است و ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن را دارد.

کیمیایی همچنین اظهار داشت که محصولات تولیدی این واحد علاوه بر تامین سوخت در استان، برای صادرات به کشورهای همسایه نیز در نظر گرفته شده و می‌تواند نقش موثری در جبران ناترازی‌های موجود در منطقه داشته باشد.

بزرگترین کارخانه تولید سیم جوش غرب کشور آخرین مقصد استاندار در شهرستان اسلام آباد بود. این کارخانه در شهرک صنعتی مرصاد واقع شده و به عنوان بزرگترین طرح تولید صنایع مفتولی استان کرمانشاه ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن محصول را دارد.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده و برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

در آیین افتتاح این طرح‌ها، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس، معاون اقتصادی استانداری، فرماندار اسلام آباد غرب، مدیر کل صمت و رییس و دبیر خانه صنعت و معدن هم حضور داشتند.

شهرستان اسلام آباد غرب با وسعتی بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۵۳ هزار نفر نزدیک به ۸.۵ درصد از وسعت و جمعیت استان را دارا میباشد و از لحاظ تقسیمات کشوری و جمعیت دومین شهرستان استان محسوب می‌گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha