مجوز استخدام ۱۵۰ نفر برای استان کرمانشاه صادر شده است

کرمانشاه – ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ نفر در قالب طرح شهید زین‌الدین و ۳۰ نفر در قالب نیروهای شرکتی جذب دستگاه‌های اداری و اجرایی استان خواهند شد.

به گزارش ایرنا، نادر نورایی شامگاه شنبه در نشست خبری به تشریح موضوع جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: طرح استخدامی شهید زین‌الدین یک طرح کشوری است که ۱۰۰ نفر از جوانان استان کرمانشاه براساس آزمون استخدامی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف استخدام می‌شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها برای استخدام در ۱۵ دستگاه دولتی در آزمون جهاد دانشگاهی شرکت کرده‌اند، افزود: ۲۰ نفر باقی مانده نیز، ۱۰ نفر سهمیه نخبگانی که تا نون از سوی سازمان نخبگان معرفی نشده‌اند و ۱۰ نفر نیز با اختیار استاندار کرمانشاه در قالب قرارداد معین ذیل ماده ۳۲ دستگاه‌های اجرایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به صدور مجوز استخدام ۳۰ نفر نیروی شرکتی در قالب راننده و نگهبان برای استانداری و فرمانداری‌های استان، افزود: مجوز استخدام این افراد که هفت ماه است به طول انجامیده توسط ۲ معاون رئیس جمهور یعنی رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان اداری و استخدامی امضا شده است.

وی یادآور شد: در بند پنج این مجوز صراحتا اشاره شده که نظارت با سازمان برنامه و بودجه کشور است و تاکنون این نیروها رسما به کارگیری نشده اند.

نورایی در ادامه با انتقاد از سیستم پرداخت تسهیلات بانکی در کشور، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات ابتدا باید هدف‌ها اولویت‌بندی، جامعه هدف شناسایی و مدل پرداخت تسهیلات طراحی و به اشتغال متصل شود.

او با بیان اینکه جامعه هدف بیکاران استان کرمانشاه دانش آموختگان دانشگاهی، جوانان، بانوان و ساکنان شهرها هستند، تصریح کرد: مدل چانه‌زنی در پرداختی‌ها باعث شده تاکنون تسهیلات به درستی در بین بیکاران توزیع نشود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه تحقق پیدا کرده به سند آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: سند آمایش سرزمین شامل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای سامان‌دهی و نظام بخشی به فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی در سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی است که به دانشگاه رازی کرمانشاه واگذار شده بود.

نورایی؛ محور توسعه در طرح آمایش استان کرمانشاه را تولید کالا و خدمات صادرات محور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دست‌اندرکاران طرح آمایش در دانشگاه رازی، سازمان مدیریت و ناظران، با رعایت استانداردهای علمی و با علم و تخصص در بیش از ۱۰ هزار صفحه تدوین کردند.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام و تکمیل پروژه‌های استان به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: بسیاری از پروژه‌ها از جمله کتابخانه مرکزی کرمانشاه و دهکده المپیک به خاطر تورم و عدم تخصیص کامل اعتبارات به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در مهرماه سال۱۳۹۰ به این استان، گفت: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده و سال قبل نیز ۸۰۰ میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات مصوب به استان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: بسیاری از پروژه های سفر مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه اجرا و بهره‌برداری شد و هر کدام از این ‌طرح ها زمینه‌ساز اقدامات دیگری برای استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha