۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85584521
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس قوه قضاییه وارد بوشهر شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبر: 85584521
رئیس قوه قضاییه وارد بوشهر شد

بوشهر-ایرنا- حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه دقایقی پیش در سفری غیررسمی با استقبال مسئولان استانی وارد فرودگاه بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حجت الاسلام محسنی اژه ای» در این سفر یک روزه به استان بوشهر در چند برنامه و مراسم مرتبط با دستاوردهای قوه قضاییه شرکت خواهد کرد.

وی همچنین اسناد مالکیت برخی از اراضی شهری و روستایی را اهدا خواهد کرد.

حضور در شهرهای دلوار و آبپخش شهرستان های تنگستان و دشتستان با هدف سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید رئیس دلواری و اهدای اسناد مالکیت از جمله برنامه های رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید

رییس قوه قضائیه وارد عسلویه بوشهر شد

اژه‌ای: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به حوزه قضایی بوشهر اختصاص یافت

محسنی اژه ای خطاب به قضات: تنظیم پرونده ها غنای محتوایی و نگارشی داشته باشد

روز 12 شهریورماه سال روز شهات رئیسعلی دلواری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز روز ملی مبارزه با استعمار نامیده شده است.

شهید رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی (۱۲۹۹ قمری) در دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد. با شروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۲۴ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد.

با فتوای علمای اسلام،وی و یارانش به مقابله با متجاوزین انگلیسی پرداخت و در این راه به شهادت رسید.

مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف واقع در عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha