۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85584569
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85584569
مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد

دزفول-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: عملیات حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح‌داوود آغاز شد.

به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده روز یکشنبه بیان کرد: حفاظت و مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه موسوم به آرامگاه صالح‌داوود از محل اعتبارات استانی با عنوان حفاظت و مرمت محوطه‌ها، اماکن تاریخی و سنگ نگاره‌ها در شهرستان شوش آغاز شد.

وی اظهارکرد: آرامگاه صالح‌داوود از آرامگاه‌های زیرزمینی ایلیمایی است که برای نخستین بار توسط دکتر مهدی رهبر کاوش شد و در زمان جنگ تحمیلی، از سوی متجاوزان عراقی مورد تعرض و تخریب قرار گرفت که توسط دکتر رهبر مرمت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه محوطه باستانی صالح‌داوود شامل بقایای معماری دوران ساسانی است، افزود: این طرح با انجام مطالعات حفاطتی و مرمتی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شوش و اجرای طرح حفاظت اضطراری آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان آغاز شده است.مرمت بخشی از محوطه باستانی ایوان کرخه آغاز شد

ارسطوزاده گفت: این طرح با رویکرد حفاظتی و تاکید بر راه‌اندازی سایت‌موزه شامل مسقف کردن محدوده آرامگاهی و ساخت آجرفرش حفاظتی پیرامون محوطه به‌منظور سازماندهی مسیر دسترسی آرامگاه است.

وی ادامه داد: جلوگیری از پیشروی مداخلات پیرامون این بنای ارزشمند و تثبیت وضع موجود از اولویت‌های حفاظتی این اثر است.

محوطه باستانی صالح‌داوود در روستائی به همین نام در بخش فتح‌المبین شهرستان شوش قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha