ساماندهی نیروی انسانی در خوزستان از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش باشد 

اهواز - ایرنا - نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: با توجه به کمبود معلم در خوزستان، ساماندهی نیروی انسانی باید جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آموزش و کسب مهارت‌های مختلف، اساس و پایه اصلی توسعه پایدار در هر استان و شهرستان است.

وی پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی را از اولویت‌های اصلی در استان دانست که باعث بهبود شرایط برای دانش‌آموزان می‌شود.

نماینده مردم‌ شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات استان خوزستان را کمبود شدید نیروی انسانی دانست و اظهارکرد: انتظار می‌رود وزیر جدید آموزش و پرورش به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: تبدیل وضعیت آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی در استان خوزستان از جمله مواردی است که باید جزو دستور کار وزارت آموزش و پرورش باشد.
سادات ابراهیمی با اشاره به توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی در شهرستان‌های شوشتر و گتوند‎ گفت: یکی از چالش‌های جدی استان و به ویژه شهرستان‌های شوشتر و گتوند، کمبود فضای آموزشی مناسب است که امیدواریم با کمک مسئولان و خیرین شاهد افزایش سرانه فضای آموزشی در این ۲ شهرستان باشیم.

وی افزود: تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و طرح امین از دیگر مطالبات جدی ما از وزیر جدید آموزش و پروش است که انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

سرانه فضای آموزشی خوزستان بنا به گفته استاندار خوزستان، ۴.۹۶ مترمربع بوده که کمتر از میانگین سرانه آموزشی کشور (۵.۲ مترمربع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha