ایران پیشتاز در تکریم قهرمانان؛ پاداش ۲۰۳ هزار دلاری برای طلایی‌های پارالمپیک

تهران- ایرنا- هیجان بازی‌های پارالمپیک در شهر پاریس این سوال را ایجاد کرده که کشورهای مختلف در راستای انگیزه بخشی چه پاداش‌هایی را برای مدال‌آوران در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در شهر پاریس در حال برگزاری و قهرمانان توان‌یاب کشورهای مختلف جهان در حال رقابت در این آوردگاه بزرگ هستند آوردگاهی که بنا به گفته آندرو پارسونز رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم جنبه حمایتی دارد و هم اینکه کسانی که معلولیت دارند، می‌توانند استعدادهای خود را در آن به چالش بکشند.

تا پایان روز سوم این رقابت‌ها کشور چین با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۵ نقره و هفت برنز در جایگاه نخست قرار دارد و کاوران ورزشی ایران نیز یک مدال طلا، چهار نقره و ۲ برنز کسب کرده است.

حال با وجود رقابت تنگاتنگ ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان این سوال پیش خواهد آمد که ورزشکاران مدال‌آور کشورهای مختلف چه پاداشی دریافت خواهند کرد؟

تارنمای انگلیسی زبان CNBC همزمان با برگزاری پارالمپیک در شهر پاریس، در گزارشی با جمع‌آوری اطلاعات کشورهای مختلف در خصوص پاداش مدال‌آوران نوشت: کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای ورزشکاران مدال‌آور پاداشی تعیین نخواهد کرد اما کشورهای مختلف ارقام متفاوتی برای قهرمانان خود در نظر گرفتند که می‌تواند حائز اهمیت باشد.

در میان این کشورها سنگاپور با پاداش ۳۸۰ هزار دلاری در جایگاه نخست قرار درد. مالزی دیگر کشور آسیایی است که به مدال‌آوران پارالمپیک ۲۳۰ هزار دلار پاداش پرداخت خواهد کرد. دیگر کشور آسیایی که پاداش درخور توجهی برای مدال‌آوران پارالمپیکی خود در نظر گرفته هنگ‌کنگ است که مسوولان آن ۱۹۲ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.

در بین کشورهای اروپایی، اسپانیا با پرداخت ۱۰۵ هزار دلار به دارندگان مدال طلا در جایگاه اول قرار دارد و فرانسه با ۸۹ هزار دلار در جایگاه بعدی است. در آمریکای جنوبی برزیل به قهرمانان طلایی خود ۴۵ هزار دلار پرداخت می‌کند.

در آمریکا شمالی نیز ایالات متحده آمریکا با پرداخت ۳۸ هزار دلار ورزشکاران طلایی خود را تکریم خواهد کرد. کاناد هم ۱۵ هزار دلار به ورزشکار طلایی پرداخت می‌کند.

کره‌جنوبی نیز ۴۷ هزار دلار و ژاپن با ۲۱ هزار دلار جایزه به قهرمانان پارالمپیک برای کسب نشان طلا پرداخت خواهند کرد. براساس گزارش CNBC استرالیا نیز ۱۳ هزار دلار برای طلایی‌های پارالمپیک در نظر گرفته است.

هر چند که در گزارش سایت CNBC اشاره‌ای به پاداش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک ایران به قهرمانان این آوردگاه بزرگ نشده اما ایران از معدود کشورهایی به شمار می‌رود که پاداش دولت برای مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک در آن برابر است. براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان این وزارتخانه به طلایی‌های پارالمپیک و المپیک مبلغ هشت میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد. این پاداش برای مدال طلا چهار و برای برنز ۲ میلیارد تومان است. همچنین کمیته ملی پارالمپیک پاداش پای سکوی طلایی ها را تا چهار میلیارد تومان برآورد کرده است که در مجمع ۱۲ میلیارد تومان خواهد شد.

اگر این پاداش را با دلار ۵۹ هزار تومانی معادل سازی شود رقم پاداش دولت ایران به نفرات طلایی پارالمپیک ۲۰۳ هزار دلار خواهد بود که بالاتر از کشورهایی مانند هنگ کنگ، اسپانیا، فرانسه، آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی خواهد بود. در بین کشورهای مختلف تنها کشورهای سنگاپور و مالزی بیشتر از ایران به طلایی‌های خود پاداش پرداخت خواهند کرد.

پرداخت پاداش ۲۰۳ هزار دلاری به قهرمانان پارالمپیک از سوی دولت و کمیته ملی پارالمپیک ایران در حالی است که در آمریکا تنها (۳۸ هزار دلار) معادل ۱۸ درصد پاداش ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha