اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است

یاسوج- ایرنا- دادستان کل کشور گفت: اولویت امروز کشور رفع مشکلات اقتصادی و مسکن است که دستگاه قضایی با قوت و جدیت آماده همکاری با دولت چهاردهم در رفع چالش های فرا روی مردم است.

به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور در آئین تودیع و معارفه دادستان یاسوج، اظهار کرد: بی احتیاطی ها و اهمال کاری ها باید ریشه کن شوند و زمینه ای فراهم شود تا تک تک مردم، مسئولان، کارمندان و مدیران در تمام شبانه روز چشمشان باز و گوششان شنوا باشد.

دادستان کل کشور: اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی و مسکن است

وی افزود: باید در ادارات و سازمان ها روی مسایل مختلف حساسیت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد تاکید کرد: برخی استان ها در اجرای طرح ملی مسکن موفق نبوده اند و باید پاسخگو باشند که چرا اهمال کاری شده است.طرح های ملی اولویت مقام معظم رهبری است و به آن تاکید دارند.

دادستان کل کشور ابراز کرد: میزان تحصیلات در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است و بررسی آمار ورودی زندان ها نشان می دهد این زندانی ها سواد کمتر دارند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار آموزش و پرورش یک میلیون کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل وجود دارد که این آمار نگران کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی ادامه داد: مجلس باید با وضع قوانین و سیاست های اقتصادی برای حل مشکلات کشور گام بردارند و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ریل گذاری مجلس می تواند کارگشا باشد.مجلس با تصویب قوانین و فعال سازی قانون هایی که معطل مانده است می تواند در راستای بخش های مختلف نقش آفرینی کنند.

قوه قصائیه اصل وظیفه آن رسیدگی به شکایات و فسخ خصومات است، پیشگیری از جرم را تنها دستگاه ها نمی توانند انجام دهند و نیاز به همراهی همه ارگان‌ها دارد.قوه قضائیه در حقوق عامه و ترک فعل‌ها را مطالبه می کند.

دادستان کل کشور گفت: در این استان سلاح غیر مجاز وجود دارد که نگه داری سلاح غیر مجاز به ضرر قوم بزرگ لر و جامعه و مختلف قانون است و درصورت نیاز با دریافت مجوز نسبت به نگهداری آن اقدام داشته باشند، زیرا مخالف قانون و شرع است.

وی با اشاره به حواشی دنای شمالی و احداث دو سد در این منطقه، گفت: از استاندار و مسئولان قضائی خواستم سوابق موضوع محیط زیست دنا را ارائه دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان کل کشور: اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی و مسکن است

کهگیلویه و بویراحمد سهمی از آب های روان خود ندارد

دادستان سابق یاسوج هم گفت: ۱۱میلیارد متر مکعب روان آب در این وجود دارد اما سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خروجی‌های این استان رواناب‌ها را که نعمت خدادادی به این مردم است، را مهار می‌کنند؛ اما کمترین سهم از آن به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد.

سید علی ملک‌حسینی اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مردم استان مسئله جلوگیری از مصوبه واگذاری مدیریت دنای شمالی است.

وی افزود: مردم این استان هیچ‌گاه آب را از همسایگان و ملت ایران دریغ نخواهند کرد. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم بیش از ۲ هزار شهید جان و خون خودشان را تقدیم انقلاب اسلامی و امنیت این کشور کردند.

ملک‌حسینی در ادامه از دادستان کل کشور خواست که مستندات و مدارک را در خصوص دنای شمالی به دقت مطالعه کنند و گفت: بدون شک کارشناسان محیط زیست این را تأیید نخواهند کرد. دنا از گذشتگان به ما ارث رسیده و ما باید آن را به آیندگان بسپاریم.

دادستان کل کشور: اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی و مسکن است

خواستار عرضه آب همانند نفت در بورس هستیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: سدهایی در استان ما ساخته می‌شود که منافعی برای ما ندارد ما باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

سید علی احمدزاده گفت: امید است حضور دادستان کل کشور برای ما آورده داشته باشد، استان ما در سفر حجت الاسلام اژه ای آورده های مناسبی داشت و تصمیماتی برای اعتبارات قوه قضائیه و بخشی برای پرداخت دولت به استان ما در نظر گرفتند.

وی ابراز کرد: در موضوع صندوق بهمئی ۱۶ هزار نفر مطالبه داشتند از طریق کار مشترک دولت، دادستانی، اطلاعات و سپاه سبب تحقق مطالبات زیادی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: انسجام و هماهنگی خوبی بین همه ارکان نظام و اعضای شورای تامین وجود دارد.

احمدزاده ادامه داد: در سال گذشته بخش زیادی از استخراج نفت در گچساران و بهمئی بود، میدان گازی مختاری ناترازی این حوزه را برای یک دوره ۱۵ ساله رفع می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha