۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85584695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار مترمربع زمین کشاورزی در تربت‌حیدریه آزادسازی شد
عکس تزیینی است

تربت‌حیدریه - ایرنا - سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: ۶ هزار مترمربع زمین کشاورزی تصرف شده در سه روستای این شهرستان آزادی‌سازی شد.

جواد صداقت جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روستاهای «بوری آباد»، «ملکی» و «قندشتن» شهرستان تربت حیدریه، هر کدام ۲ هزار متر مربع زمین آزادسازی شده است.

وی بیان کرد: اکنون آزادسازی یک هزار متر مربع زمین دیگر کشاورزی در حال انجام است و امیدواریم هفته آینده با دریافت دستور قضایی نسبت به آزادسازی این زمین کشاورزی در تربت‌حیدریه اقدام قانونی و تخریب انجام گیرد.

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: آزادسازی اراضی کشاورزی در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با صدور اخطارات قانونی و دستورات عدم تمکین مالک و پس از دریافت دستور قضایی، نسبت به بازگرداندن اراضی به وضع سابق انجام می‌گیرد.

صداقت جعفری گفت: مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (یک)‌ماده (یک) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه‌ بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید محکوم می‌شوند.

به گفته وی، در صورت تکرار جرم، متصرفان به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک‌ تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

شهرستان تربت حیدریه ۹۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و با داشتن هشت هزار و ۸۰۰ هکتار کشتزار زعفران، ۱۲ درصد از کشت این محصول در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در تربت‌حیدریه تولید می‌شود که این رقم معادل حدود هفت درصد کل تولیدات استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha