۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85584708
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

سراب گیان نهاوند به یکی از قطب های گردشگری منطقه بدل شده است

همدان-ایرنا- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های همدان گفت: سراب گیان نهاوند با سرمایه گذاری های انجام شده از سوی این سازمان طی سال های اخیر به یکی از قطب های گردشگری استان و منطقه بدل شده است.

مهران حاجیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار درخت و ۴۰ هزار بذر بلوط در این منطقه کاشته شد ضمن اینکه امسال نزدیک به یک هزار نهال چنار نیز در آن کاشته شده است.

وی بیان کرد: این سراب زمینه اشتغال زایی و فعالیت ۳۹ نیروی انسانی را فراهم ساخته ضمن اینکه ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی در آن با جدیت دنبال و پیگیری می شود.

حاجیان با اشاره به عملیات ساخت و طراحی سردرب سراب گیان، اظهار کرد: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با ۲۰ میلیارد ریال به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی، مرمت و لکه‌گیری آسفالت، بازسازی ۱۲ کلبه سنگی، بازسازی ساختمان سرجنگلبانی، نصب دوربین پلاک خوان و پایش تصویری، ایجاد هشت چشمه سرویس بهداشتی پیش ساخته را از دیگر اقدام‌های انجام شده طی سال گذشته در این منطقه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان همدان در ادامه از مسافران تابستانی خواست تا از سراب گیان در شهرستان نهاوند دیدن کنند و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سراب گیان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و ۲ کیلومتری تپه باستانی گیان قرار گرفته ‌و دارای آبشاری مفرح، چشم نواز و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا و طبیعتی دل نواز است.

این منطقه بکر و طبیعی زیبا که در جنوب استان همدان قرار گرفته است، با جاده باریکی به نهاوند وصل می‌شود که در دو سوی آن بقایای ۲۰۰ هکتاری جنگل‌های قدیم و کهن سال زاگرس چشم‌انداز و تابلو فوق العاده زیبایی از کوه، جنگل و دشت‌های وسیع و خرم ضلع غربی جاده را به نمایش گذاشته است.

در انتهای این جاده به سه تپه سرسبز نه چندان مرتفع روبرو می‌شویم که آن‌ها را باید از پدیده‌های جذاب و شگفت‌انگیز طبیعت دانست.

این منطقه دارای جنگلی طبیعی به وسعت بیش از ۱۴۰۰ هکتار است که در آن گونه‌های درختی قطور شامل درختان کهنسال بلوط، چنار، زالزالک، گردو، بید، زبان گنجشک، گوجه وحشی، داغداغان، آلوچه، مو، انجیر، ون، گلابی، نبهو و پادامک وحشی دیده می‌شود.

سراب گیان نهاوند منطقه‌ای بکر و دست نخورده با قدمت بالا یکی از جاذبه‌های طبیعی استان همدان است که هم اکنون با مدیریت سازمان همیاری و شهرداری‌های استان همدان و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، برای استقبال از مسافران احیا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha