۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85584716
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۴۱ درصدی سرقت در آبادان

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85584716
کاهش ۴۱ درصدی سرقت در آبادان

آبادان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: طبق بررسی‌های آماری، با عملکرد خوب نیروهای پلیس، میزان وقوع سرقت در سطح شهرستان آبادان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کیومرث کشوری روز یکشنبه گفت: بی‌دقتی در نگهداری اموال و رعایت نکردن نکات ایمنی و حفاظتی از سوی مالباختگان یکی از دلایل عمده در بروز این سرقت‌ها بوده و لازم است که با بکارگیری تجهیزات امنیتی مناسب و نگهبان برای کاهش سرقت با پلیس همکاری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، مشارکت مردمی بسیار مهم است. افزود: آگاهی بخشی و آموزش و بالا بردن دانش انتظامی شهروندان از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه است.

دستگیری سارقان مشاعات ساختمانی با ۱۵ فقره سرقت

سرهنگ کشوری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال موجود در مشاعات مجتمع‌های مسکونی برخی مناطق شهر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی ۲ سارق که با ترفندی خاص وارد مجتمع های مسکونی می‌شدند و اقدام به سرقت پمپ و کنتور آب، اموال موجود در انباری و پارکینگ‌ها می‌کردند را شناسایی و باهماهنگی مرجع قضایی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه از مخفیگاه سارقان تعدادی اموال سرقتی کشف شد، گفت: سارقان در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت اموال مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، از ساکنان آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی خواست: درصورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha