همتی با کسب نقره پارالمپیک به ۵۰ درصد قولش وفا کرد

تبریز- ایرنا- چند روز پیش از اعزام کاروان ورزشکاران پارالمپیک آذربایجان شرقی به پاریس بود که دیدار کوتاهی با فاطمه همتی داشتیم، دختری مملو از مهربانی و احساس خوب و همین طور همت و انگیزه برای کسب مدال، همان طور که خودش هم برای کسب مدال‌های خوشرنگ امید داشت طوری که به ایرنا وعده کسب ۲ مدال را داد.

به گزارش ایرنا، فاطمه همتی، دختر تبریزی است که امروز با همت و تلاشش به موفقیتی دست یافته که می‌تواند داستان زندگی بسیاری را تغییر دهد و فعل خواستن را به عنوان یک جوان ایرانی برای دیگران معنا کند.

این دختر ۲۱ ساله با تحمل سختی‌ها و مشقاتی که برایش پیش آمده به نقطه‌ای در زندگی‌اش رسیده که اگر چند سال قبل به او می‌گفتند در دنیا و مقابل چشمان میلیون‌ها انسان‌ بر اوج افتخار خواهی ایستاد، شاید فقط می‌خندید.

از همان دوران ابتدایی مدرسه، درسش خوب بود و از همان دوران کودکی، با چوب‌های کوچکی که پیدا می‌کرد، تیر و کمان کوچکی می‌ساخت و بازی می‌کرد.

چه کسی می‌توانست فکر کند که از تیروکمان کودکی‌هایش به همراه شرایط سختی که دارد، به بالاترین قله ورزشی دنیا برسد و بر بام پارالمپیک، مدال خوشرنگ نقره پاراتیراندازی با کمان را بر گردنش بیندازد.

فاطمه همتی پیش از اعزام به پاریس با مصدومیت جزئی رو به رو بود، موضوعی که علی کشفیا، پیشکسوت والیبال نشسته کشور و تبریز که سال‌ها در عرصه رقابت‌های پارالمپیک بوده و اکنون به عنوان سرپرست تیم والیبال نشسته در پاریس حضور دارد، در مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیکی تبریزی به آن اشاره کرده بود.

اما این دختر باتعصب و درایت از عهده مصدومیتش برآمد و نمایشی خارق العاده از خود در صحنه ورزشی دنیا به یادگار گذاشت.

همتی پیش از اعزام به پاریس در گفت‌وگوی اختصاصی به ایرنا، گفت: در ۲ رشته تیراندازی با کمان (انفرادی و میکس) با ورزشکارهای مختلفی در دنیا رقابت خواهم کرد.

وی همچنین افزود: هر چه در توان دارم به کار می‌گیرم و امیدوارم بتوانیم ۲ مدال طلا برای کشور بیاورم و افتخاری برای ایران و استانمان باشم.

اکنون که مسابقات انفرادی او تمام شده که حاصل آن یک مدال خوشرنگ نقره بوده است و فاطمه اکنون توانسته به ۵۰ درصد از خواسته‌هایش برسد و مانده ۵۰ درصد قولش که آن هم فردا مشخص خواهد شد.

مسابقات میکس تیمی پاراتیروکمان (کامپوند) با حضور فاطمه همتی، هادی نوری و علی سینا منشازاده فردا برگزار می‌شود و باید منتظر بود و دید که فاطمه در ابتدای راه جوانی‌اش می‌تواند افتخارآفرینی‌اش را دوچندان کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات پاراتیراندازی با کمان امروز در بخش کامپوند بانوان پیگیری شد که فاطمه همتی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «فاوئبه پاترسون» از بریتانیا رفت.

بانوی کماندار ایران در این رقابت با عملکردی تحسین برانگیز موفق شد با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۳ برابر رقیب بریتانیایی خود به برتری برسد و به فینال راه پیدا کند.

همتی پیش از این موفق به شکست رقبایی از کشورهای چین و فرانسه شده بود. همتی در فینال با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۱ مغلوب «اوزنور کره» از ترکیه شد و به مدال نقره دست یافت.

شب گذشته در پایان سومین روز از رقابت‌های پارالمپیک پاریس، ایران با یک مدال طلا، چهار نقره و دو برنز در جایگاه ۲۱ جدول توزیع مدال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha