افزایش ۱۵ درصدی گردشگران خارجی ازبکستان در ۶ ماه نخست ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- آژانس آمار ازبکستان گزارش داد گردشگران خارجی این کشور در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی نسبت دوره مشابه سال گذشته، ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری ترند، تعداد گردشگران خارجی که از ازبکستان بازدید کردند در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴ (نیمه دی ماه ۱۴۰۲ تا نیمه مرداد ۱۴۰۳) به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید.

بر اساس داده های آژانس آمار ازبکستان، این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد (۵۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر) افزایش یافته است.

قرقیزستان با بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار گردشگر نفر، نخستین کشور پرسفر به ازبکستان بود و پس از آن تاجیکستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفت و قزاقستان (۸۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر)، روسیه (۴۴۲ هزار و ۱۰۰ نفر) و ترکمنستان (۸۳ و ۷۰۰ نفر) در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

شهروندان ترکیه (۶۲ هزار نفر)، چین (۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر)، هند (۳۳ هزار و ۳۰۰ نفر)، کره جنوبی (۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر) و ایتالیا (۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر) نیز در این مدت از ازبکستان دیدن کردند.

ازبکستان برنامه ریزی کرده است تا اکتبر ۲۰۲۴ (مهر-آبان ۱۴۰۳) یک برند گردشگری جدید ایجاد کند. این برند جدید با هدف ترویج محصولات گردشگری ازبکستان در بازارهای بین المللی و داخلی فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha