بیش‌از ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان - ایرنا - سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۳ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات توانمندسازی در سال‌های اخیر به یک‌هزار و ۵۵۴ نفر از روستاییان پرداخت شده‌ است.

ادهم کرد زابلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روستا همواره نمادی از پویایی و کارآفرینی است که می‌توان با احیای ظرفیت‌های بومی و محلی برای رونق اشتغال و تولید در این مناطق گام برداشت .

وی تاکید کرد: همچنین اشتغال روستایی با بهره گرفتن از ظرفیت‌های بومی و محلی روستاها یکی از راهکارها است تا بتوان روستاها را به ماهیت واقعی خود بازگرداند چرا که روستاها کانون تولید هستند، که متناسب با نیازها و توانمندی اقتصادی می توان با پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی و اشتغالزایی روستایی در آنها پرداخت.

سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان تعداد روستاها را ۱۰ هزار و ۱۳۲ آبادی، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را سه هزار و ۴۴۲ روستا، تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار را سه هزار و ۷۶۰ روستا، تعداد دهیاران استان را ۲ هزار و ۷۴۹ دهیار، تعداد شوراهای اسلامی شهرها را ۲۹۲ نفر، تعداد شوراهای اسلامی روستاها را ۱۰ هزار و ۶۷۲ نفر و اجرای طرح های هادی روستایی را ۲۳ درصد عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی و دامداری سهم بالایی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد از این رو حمایت از اشتغال روستایی از رویکردهای دولت محسوب می شود.

وی بر استفاده از ظرفیت دهیاران در اشتغال روستاییان تاکید و اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌های مختلف روستایی استان به منظور توسعه منطقه‌ای، باید در اولویت دهیاران قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha