۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85584824
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل انتقال خون هرمزگان: ۵۵۴ نفر در قشم برای نذر خون مراجعه کردند

قشم - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان گفت: ۵۵۴ نفر از مردم نوعدوست قشم از اول محرم تا اربعین حسینی (بیستم ماه صفر) امسال در قالب پویش "نذر خون" برای اهدای خون به پایگاه این جزیره مراجعه کردند.

دکتر ایمان زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مدت یادشده ۵۵۴ نفر از عزاداران سید و سالار شهیدان به پایگاه اهدای خون این جزیره مراجعه کردند که از این تعداد ۵۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تصریح کرد: پویش‌ "نذر خون" از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم توجه به این نکته را فراموش نکنند که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است.

پایگاه اهدای خون قشم روز شهادت امام رضا(ع) آماده پذیرش اهدا کنندگان است

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان با اشاره به اینکه پایگاه اهدای خون قشم همیشه آماده ارایه خدمت به مردم این جزیره است، ادامه داد: بر این اساس داوطلبان و قشموندان می تواند روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه جاری مصادف با ۳۰ صفر، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به پایگاه اهدای خون روبروی فرمانداری قشم مراجعه کنند.

زارعی توضیح داد: در برخی از ماه‌های سال به واسطه شرایط آب و هوایی، سرماخوردگی های فصلی و یا شروع سفرها، مراجعه داوطلبان به مرکز اهدای خون کاهش پیدا می کند که این امر در افزایش و یا حفظ ذخایر خون تاثیر به سزایی دارد.

وی اعلام کرد: ماهانه به طور متوسط به ۴۰۰ واحد خون در شهرستان مرزی قشم نیاز داریم که این خون ها برای مصدومان حوادث، سوختگی ها، تصادف ها، جراحی های بزرگ، بیماران تالاسمی، بیماران سرطانی، نوزادان، مادران باردار و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان از تمامی قشموندان دعوت کرد، این اقدام انسان دوستانه و حیاتی را در برنامه زندگی خود قرار دهند و همیشه پشتیبان همنوعان و هموطنان بیمار خود باشند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha