۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85584836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان‌ها، تنها راهکار مقابله با ناترازی است

اصفهان – ایرنا – استاندار اصفهان تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه انرژی، واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان‌هاست.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری اصفهان افزود: باید مساله «اقتصاد انرژی» در کشور مدیریت شود زیرا نمی‌توان با منابع محدودی که از گذشته در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری شده است، مسیر پیش‌رو را ادامه داد.

وی اظهار داشت: با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات تامین انرژی، تبیین فرهنگ مصرف، تجربیات کارشناسان و متخصصان و راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در شورای انرژی استان بررسی و به وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

مدیریت سبد انرژی در استان‌ها، تنها راهکار مقابله با ناترازی است

استاندار اصفهان افزود: باتوجه به چالش‌های متعدد در حوزه ناترازی برق، وزارت نیرو به استان‌ها ابلاغ کرده است تا پیشنهادات خود را در راستای برون رفت از مشکلات فعلی اعلام کنند.

وی با اشاره به درخواست استان اصفهان مبنی بر واگذاری مدیریت سبد انرژی به شورای انرژی استان از ۲ سال پیش تاکنون گفت: در این باره با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت‌وگوهای متعدد داشتیم که محقق نشد درحالیکه این اقدام وزارت نیرو می‌تواند ادامه مسیر را هموار کند.

مرتضوی به تشویق شرکت‌های بزرگ استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه تامین انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر توسط مجموعه فولاد مبارکه در مدار قرار گرفته است و بطور مستمر پیگیر هستیم تا این مجموعه بتواند تعهد خود را بصورت کامل محقق کنند.

وی تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاری های انجام شده و معطل مانده یا در مسیر اجرا در حوزه تامین انرژی بعنوان یک اولویت با نقشه راه مشخص دنبال شود تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: هر مشکلی در این راستا باید در میز اقتصادی استان بررسی و در سطح ملی برای رفع آن تلاش شود.

وی با اشاره به تدبیر استان برای گرفتار نشدن در مشکلات عدیده کم‌آبی و رفع چالش‌های بوجود آمده در این حوزه گفت: از ۲ سال گذشته پروژه‌های تامین آب استان با جدیت دنبال شد تا در کوتاهترین زمان ممکن که برای بسیاری از متخصصان نیز باورپذیر نبود به نتایج قابل قبولی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خط هزار کیلومتری تامین آب استان اصفهان از دریای عمان، در ۲ سال گذشته با تلاش همه مسوولان انجام شده و در حال اتمام پروژه است.

مرتضوی همچنین با اشاره به تکمیل پروژه‌های تامین آب استان با عزم بخش خصوصی و دولتی و حمایت سطح ملی، گفت: ادامه پروژه‌ نیز تنها با همکاری و مساعدت همه نقش‌آفرینان امکان پذیر است از این رو انتظار می‌رود بخش خصوصی استان نگاه و همکاری ویژه‌ای در این پروژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، افزایش بی سابقه دمای هوای اصفهان در یک ماه گذشته که به گفته مسوولان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده، افزایش مصرف و ناترازی انرژی برق را بدنبال داشته است.

شرکت توزیع برق استان اصفهان ۲۳ شهرستان را با طول حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف زیرپوشش دارد.

استان اصفهان با ۲۹ شهرستان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha