۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85584849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای سند تحول بنیادین در سرلوحه امور آموزش و پرورش قرار گیرد

خرم آباد _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: اجرای دقیق سند تحول بنیادین در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرار گیرد و برای تحقق این مهم برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش بیان کرد: افراد جامعه محصول تلاش معلمان هستند و با آموزش صحیح و پژوهش کاربردی ، تعلیم و تربیت اسلامی می توانیم به موفقیت ها برسیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دارد و انتطار می رود اجرای این سند زمان بندی شود، افزود: افراد منصوب شده باید بر اساس اصل شایسته سالاری برخواسته از تعهد و تخصص بدون دخالت افراد حقیقی و حقوقی و آشنا با سند تحول بنیادین انتخاب شوند تا با اصل شایسته سالاری برخواسته از تعهد و تخصص به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آموزش و پرورش در چندین دهه اخیر از این مهم آسیب دیده است، ادامه داد: باید همه تلاش کنیم شایسته سالاری براساس تخصص و تعهد تبدیل به گفتمان جامعه شود و در مقابل دخالت های نابجا و سیاست زدگی ایستاد.

حجت‌الاسلام شاهرخی یادآور شد: در حوزه سوادآموزی باید نظارت برای رسیدن به نقطه مطلوب در اولویت باشد تا خلاها پر شود و به تعالی و نقطه مطلوب برسیم.

وی اضافه کرد: ساختار آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که توزیع عادلانه در نظام تعلیمی و تربیتی شکل بگیرد و این مهم باید به نحوی پیگیری شود که از تمام ظرفیت های موجود در تحقق این امر بکار گرفته شود، چراکه پیشینه دین اسلام براین اساس قرار دارد.

وی ادامه داد: امر توانمندسازی معلمان و دقت در این توانمندسازی بسیار مهم است و باید به دنبال تحول اساسی و بنیادین در آموزش و پرورش باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به امر پرورشی و ورزشی دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: دانش آموزان دارای استعدادهای فراوانی هستند و باید در حوزه ورزش دانش آموزان ما به موفقیت های بزرگی دست یابند و در این راستا باید برنامه ریزی شود.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: دانش آموزان لرستان در حوزه های مختلف دارای استعداد هستند و باید جایگاه کسب موفقیت های ملی و بین المللی برای آنان ترسیم شود.

شاهرخی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای ابتدایی ترین امور نباید دانش اموزان ما کمبود داشته باشند و اکنون نیازهای آموزش و پرورش به ویژه در حوزه تجهیزات زیاد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: حرکات فرهنگی جامعه ما قابل توجه و امیدبخش است و باید رشد و کمال جوانان را در این مسایل شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha