۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85584861
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گیلان میزبان مسابقات وزنه‌برداری لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور شد

رشت - ایرنا - رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان گفت: با موافقت و تایید فدراسیون وزنه‌برداری رقابت‌های لیگ برتر جوانان و نیز مسابقات لیگ برتر بزرگسالان باشگاه‌های مردان کشور به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

مسعود محرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ۲ رویداد مهم وزنه‌برداری کشور از روز ۱۷ مهرماه امسال به مدت پنج روز در سالن وزنه‌برداری جهان پهلوان محمود نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه تیم وزنه‌برداری جوانان گیلان در این دوره از رقابت‌ها حضور می‌یابد، برای نخستین بار نیز تیمی از این استان در لیگ برتر وزنه‌برداری بزرگسالان باشگاه‌های کشور شرکت می‌کند.

وی عنوان کرد: تیم‌های گیلانی با ورزشکاران بومی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند زیرا هدف ما کسب تجربه به خصوص برای وزنه‌برداران رده های سنی پایه است و از سوی دیگر تیم وزنه‌برداری جوانان گیلان نیز متشکل از وزنه‌برداران نونهال و نوجوان خواهد بود تا پشتوانه‌سازی مناسبی برای این رشته ورزشی در گیلان انجام شود.

رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان اضافه کرد: همچنین برای رقابت‌های وزنه‌برداری لیگ بانوان کشور نیز درخواست میزبانی خواهیم کرد تا یکی از مراحل رفت یا برگشت این رقابت‌ها همانند سال گذشته در گیلان و شهرستان رشت انجام شود.

محرابی اضافه کرد: طی سال گذشته نیز گیلان میزبان سه رویداد مهم وزنه‌برداری کشور بود و با توجه به برگزاری ۲ مسابقه در مهرماه امسال، این استان طی ۲ سال اخیر از پنج رویداد مهم وزنه‌برداری کشور میزبانی می کند که این امر در گیلان بی‌سابقه است زیرا پیش از این طی حدود ۲ دهه اخیر، این استان از پنج رویداد میزبانی کرده بود.

وی بیان کرد: گرچه میزبانی از رقابت‌ها هزینه زیادی دارد اما با جذب اسپانسر(سرمایه‌گذار مالی) بیش از ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از بخش خصوصی تامین می‌شود و حتی اکثر هزینه‌های اعزام تیم‌های وزنه‌برداری گیلان به مسابقات کشوری نیز توسط بخش خصوص تامین می‌شود.

رئیس هیات وزنه‌برداری گیلان در ادامه به جایگاه این هیات در ارزشیابی فدراسیون اشاره و بیان کرد: خوشبختانه برای دومین سال متوالی گیلان جزو پنج استان برتر در فدراسیون وزنه‌برداری قرار گرفت حال آنکه این رتبه مناسب با وجود امکانات محدود با تلاش زیاد کسب شده است.

محرابی اظهار کرد: حضور در مسابقات مختلف، میزبانی، برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری، حضور داوران در مسابقات، عملکردهای فرهنگی، کسب نتایج وزنه‌برداران و سایر عملکرد هیات‌های وزنه‌برداری به طور دقیق از سوی فدراسیون مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد و نهایت رتبه استان‌ها اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha