۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85584863
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

نفر پنجم علوم ریاضی: آرامش خانه، رمز موفقیتم بود

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85584863
نفر پنجم علوم ریاضی: آرامش خانه، رمز موفقیتم بود

یزد- ایرنا - دارنده رتبه پنجم گروه علوم ریاضی آزمون سراسری، رمز موفقیت خود و کسب رتبه تک رقمی در این رشته را لطف خدا، مطالعه مستمر و آرامش در خانه بیان کرد و گفت: محیط آرام برای درس خواندن و آرامش روحی، نقش مهمی در این موفقیت‌ داشت.

"مهدی ابوطالبی " روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده‌ام همیشه سعی بر این داشتند که محیطی آرام در خانواده به وجود آوردند تا به دور از اضطراب و استرس درس بخوانم.

وی ضمن قدردانی از پدر و مادرش خاطرنشان کرد: والدینم همیشه محیطی آرام در خانواده برایم فراهم می کردند که نقش مهمی در درس خواندن و موفقیتم داشت.

دارنده رتبه پنجم کنکور علوم ریاضی که دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی ناحیه ۲ یزد است افزود: استمرار در درس خواندن و کنترل استرس و اضطراب از دیگر عوامل موفقیت من در آزمون سراسری است زیرا اگر با استرس درس بخوانی به نتیجه نخواهی رسید.

وی اضافه کرد: تصمیم دارم رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.

ابوطالبی به هم سن و سالان خود توصیه کرد: قدر فرصت ها را بدانند و سعی کنند آزمون سراسری را سخت نگیرند و بر خود استرس و فشار وارد نکنند و به دور از همه حاشیه ها فقط درس بخوانند تا موفق شوند.

وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط ۱۲ ساعت درس می خواندم افزود: اصلا از معلم خصوصی استفاده نکردم و فقط در برخی از آزمون ها شرکت کردم .

وی در مورد تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان کنکور نیز اظهار داشت: من با این موضوع مخالف هستم و عادلانه نیست ، همچنین اینکه سوابق تحصیلی از پایه دهم لحاظ می شود درست نیست، چون دانش آموز در دوران تحصیل، استرس دارد؛ به نظرم در این زمینه باید بازنگری شود و فقط سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ، شامگاه گذشته، (جمعه ۹ شهریورماه) از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به همراه اسامی نفرات برتر گروه‌های آزمایشی پنجگانه منتشر شد که براساس اعلام نتایج، "مهدی ابوطالبی" در گروه ریاضی فیزیک از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد رتبه پنجم و "محمدمهدی اسلامی زارچی" در گروه علوم انسانی از دبیرستان نمونه ملک ثابت یزد رتبه هشتم را کسب کردند.

دانش آموزان یزدی تا سال گذشته و برای سی امین سال پیاپی رتبه نخست آزمون سراسری را از آن خود کرده بودند.

در سال تحصیلی گذشته، حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان یزد به تحصیل مشغول بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha