۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85584894
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85584894
۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

رشت - ایرنا - مدیر دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون استان در تعطیلات آخر ماه صفر (دوشنبه) و (چهارشنبه) هفته جاری فعال است.

دکتر گیتی ایزدی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون رشت و لاهیجان فردا (دوشنبه) در سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و چهارشنبه هفته جاری سالروز شهادت امام رضا (ع) از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای اهدای خون فعال است.

وی بیان کرد: مرکز انتقال خون لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره) در کنار بیمارستان ۲۲ بهمن و مرکز انتقال خون گیلان در رشت میدان فرهنگ خیابان آزادگان جنب مرکز بهداشت کوچه اهداء خون نیز در این ایام فعالیت می کند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری انتقال خون گیلان با اشاره به آغاز پویش نذر خون حسینی از اول ماه محرم در استان اظهار کرد: علاقمندان تا پایان ماه صفر می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان در این پویش شرکت کنند.

۴۳ هزار و ۹۳۸ نفر در پنج ماه امسال برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۶۵ نفر موفق به اهداء خون شدند؛ از این تعداد ۲۱ هزار و ۹۶۳ نفر اهداءکننده مستمر، ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر با سابقه بوده و پنج هزار و ۶۳۵ نفر برای نخستین بار خون اهداء کردند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha