۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85584896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون قضایی سازمان زندان‌ها: زندان به محل اصلاح تبدیل شود

بجنورد- ایرنا- معاون قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی گفت: زندان ها باید به محلی برای اصلاح و تربیت مددجویان تبدیل شود تا پس از آزادی یاور نظام و انقلاب باشند.

به گزارش ایرنا، حمید اسدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان شمالی اظهار کرد: هدف اصلی زندان های اسلامی اصلاح و تربیت مددجویان است.

وی تصریح کرد: باید با اقدامات اصلاحی تلاش شود تا این افراد پس از آزادی خاطره ای خوب از این فضاها داشته باشند و به معاندی برای نظام و انقلاب تبدیل نشوند.

معاون قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی افزود: با وجود اینکه زندان محلی برای تنبیه مجرمان است اما باید در این میان تبدیل به مکانی برای تربیت و اصلاح شود و مددجویان پس از آزادی وارد زندگی جدید شوند.

وی فرایند دادرسی را دارای مراحل متعددی دانست و گفت: برای اجرای یک حکم از سوی متولیان انرژی و سرمایه زیادی صرف خواهد شد و حکم، پایان کار برای محکومان نیست.

اسدی اضافه کرد: فرایندهای قضایی باعث امنیت اجتماعی می شود که باید باعث بازدارندگی اجتماعی نیز شود.

وی شغل زندانبانی را سخت و چندوجهی دانست و گفت: در یک زندان باید به مسایل حقوقی، قضایی، عمرانی، ساخت و ساز، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، مددکاری و سایر حوزه ها توجه کرد.

معاون قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه اکنون باید حفظ و ارتقای امنیت شغلی جزو دغدغه ما باشد گفت: زندانبان باید دلسوزانه عمل کند تا مددجویان از عملکرد فرایند های قضایی دلسرد نشوند بلکه به معنای واقعی به نظام دلخوشی داشته باشند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه استان در امر زندانبانی موفق عمل کرده است گفت: خوشبختانه تعاملات دستگاه های مرتبط در این خطه بسیار مناسب است.

حجت الاسلام رضا براتی زاده تصریح کرد: زندان در جمهوری اسلامی مکانی برای انتقام از محکومان نیست بلکه در کنار تنبیه، برنامه های اصلاحی و تربیتی مد نظر است.

وی با بیان اینکه پذیرفتن مسوولیت ها امتیاز نیست اظهار کرد: اگر مسوولان و مدیران به مردم خدمت عادلانه داشته باشند مسوولیت آنان از امتیاز برخوردار خواهد شد.

مدیرکل جدید زندان‌های خراسان شمالی نیز بر ایجاد اشتغال در زندان ها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از توانمندی کارآفرینان در بخش های مختلف و همچنین خیران استفاده کرد.

علی اصغر رنجبر افزود: اشتغال در حوزه زندان باید صنعت محور باشد تا برای خانوارهای زندانیان درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه زندانیان باید سرپرست خانوار باقی بمانند گفت: با ایجاد اشتغال از آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات عبدالرحیم گرجی قدردانی و علی اصغر رنجبر به عنوان مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی معرفی شد.

تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha