۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85584909
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ضرورت توجه وزیر آموزش و پرورش به مدیریت این حوزه در خوزستان

اهواز - ایرنا - نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت ارتقا رتبه آموزش و پرورش در استان وجود دارد گفت: ضرورت دارد وزیر آموزش و پرورش به مدیریت این حوزه و ظرفیت‌ها و نخبگان توجه ویژه داشته باشند.

مجتبی یوسفی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش استان خوزستان در کشور اظهار کرد: هر شخصی که قرار باشد در جایگاه مدیریت آموزش و پرورش این استان فعالیت کند باید برنامه ارتقا رتبه آموزش و پرورش را نیز به صورت مدون و مشخص در بازه‌های زمانی مختلف ارائه دهد.

وی خواستار ارتقای جایگاه این حوزه در کشور، ساماندهی معلمان با هر نوع قرارداد کاری، پرداخت پاداش بازنشستگان و رفع مشکل نبود معلم کافی برای برخی کلاس‌ها به ویژه در روستاها در سال تحصیلی جدید، از وزیر آموزش و پرورش شد.

پرهیز از هر گونه لابی‌گری در زمینه مدیریت آموزش و پرورش خوزستان

نماینده مجلس با تاکید بر پرهیز از هر گونه لابی‌گری در زمینه مدیریت آموزش و پرورش استان توضیح داد: ضرورت دارد استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در استان بر انتخاب مدیر آموزش و پرورش خوزستان نظارت داشته باشد.

وی جایگاه فعلی آموزش و پرورش استان در مقایسه با دیگر استان‌ها و رتبه کنکور دانش آموزان این استان را ناشی از بکارگیری نشدن از ظرفیت نخبگان خوزستان در مدیریت آموزش و پرورش استان عنوان کرد که همین امر نیز موجب اجحاف در حق معلمان و کم رنگ شدن نقش آنان شده است.

استعداد دانش آموزان خوزستان نادیده گرفته شده است

یوسفی ایجاد برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی برای دانش آموزان استان را ضروری دانست و گفت: استعدادهای دانش آموزان این استان نادیده گرفته شده و همین امر به عدم توانایی دانش آموزان استان در پذیرفته شدن در رشته های مطرح دامن زده است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی ادامه داد: ممکن است برخی مطرح کنند که در دوره حدودا یک ساله نمی توان انتظار تحول را داشت اما رویه ای در کشور وجود دارد که با انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی، فرد منصوب بتواند مشکلات را برطرف کند.

یوسفی با بیان اینکه میانگین بازه زمانی مدیریت اکثر مدیران کمتر از ۲تا ۳ سال است گفت: کسی انتظار ندارد که در بازه ای هشت ماهه رتبه آموزش و پرورش استان ۲۰ پله ارتقا پیدا کند اما می‌توان در این مدت این رتبه را حداقل تا چند پله ارتقا داد.

وی خوزستان را استانی غنی از نظر سرمایه انسانی برشمرد و افزود: عدم استفاده از سرمایه‌های استانی در پست‌ها بدبینی نسبت به مدیران بومی در استان را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، برترین های کنکور ۱۴۰۳ خوزستان هیچ نماینده ای ندارد.

داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت پرداختند که از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر بودند.

همچنین ۵۷ هزار و ۶۰۵ نفر داوطلبان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» بودند که از این تعداد ۳۸ هزار و۴۴۰ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۱۶۵ نفر پسر در این آزمون شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha