امیر حیدری: تانک M۶۰ در لبه فناوری بهینه سازی شده است

تهران-ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک M۶۰ با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری بهینه سازی شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در حاشیه مراسم الحاق تانک M۶۰ که در مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن ارتقاء یافته، در جمع خبرنگاران، گفت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی زمینی ارتش در چند سال اخیر تغییرات عمیقی در هویت و ماهیت یگان های خود بوجود آورده است. این نیرو به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل شده است.

وی افزود: یک نیروی واکنش سریع و متحرک و هجومی باید به کارخانجاتی متکی باشد که بتواند به موقع انواع تانک ها، خودروها، نفربرها و تسلیحات مورد نیاز را به آنها برساند و از آنها پشتیبانی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز مجموعه کارخانجات شهید زرهرن این مسئولیت را به عهده گرفته و می توانم به جرات بگویم که این مجموعه توانست ما می توانیم را به ما توانستیم تبدیل کند. ما در این مجموعه توانستیم خودروهای فوق سنگین را تولید کنیم. برای اولین بار تانک m۶۰ را در لبه فناوری بهینه کنیم و در یگان های نیروی زمینی با قدرت مانور و آتش بسیار قوی آن را مورد استفاده قرار دهیم.

امیر حیدری: تانک M۶۰ در لبه فناوری بهینه سازی شده است

سرتیپ حیدری افزود: مجموعه کارخانجات زرهرن توانست که تحرک نیروی زمینی را به جایی رسانده که می تواند انواع یگان های زرهی را در رزمایش ها و در مکان هایی که نیازمند انتقال و جابجایی است را با قدرت و با سرعت انجام دهد.

وی تاکید کرد: امروز مجموعه کارخانجات زرهرن پشتیبان بسیار مطمئنی برای نیروی زمینی در بحث هوشمند کردن توپخانه ها، بهینه کردن تانک های m۶۰، چیفتن، تبدیل نفر برهای pm۱ به pm۲ است؛ در بعضی قسمت ها با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این اتفاقات مهم و موثر افتاده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز میزبان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم تا از تانک جدید بهینه سازی شده m۶۰ بازدید کنند تا بنا بر تدابیر، به تولید انبوه برسد.

امیر حیدری: تانک M۶۰ در لبه فناوری بهینه سازی شده است

سرتیپ حیدری با بیان اینکه تانک m۶۰ دارای ۱۳ قابلیت است که توانستیم آن را احیا کنیم، گفت: تانک m۶۰ دارای زره واکنشی، استایلیزر، قدرت مانور در روز و شب، دارای انواع دوربین های دورنگر است که اپراتور هیچ خلاء دیدی ندارد، توپ بسیار قوی بهینه سازی شده و موتور با قابلیت مانور بسیار بالا است.

وی یادآور شد: تانک m۶۰ با تانک های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و در قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری حرکت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha