ادعای تکراری نتانیاهو درباره توافق با حماس/ لاپید: کابینه مرگ خواهان آزادی اسرا نیست

تهران- ایرنا- در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای قبلی خود گفت که جنبش حماس خواهان رسیدن به توافق نیست، رهبر اپوزیسیون این رژیم اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» و کابینه‌ وی تصمیمی برای آزادی اسرای صهیونیست ندارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تلاش ها برای آزادی اسرا از ماه دسامبر(آذر۱۴۰۲) ادامه دارد و جنبش حماس انجام مذاکرات حقیقی را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اسرائیل تا زمان رسیدن به قاتلان اسرای نزد حماس آرام نخواهد گرفت. حماس را مجبور می کنیم تا بهای کشتن اسرا و نیروهای پلیس را بپردازد.

نتانیاهو در ادامه لفاظی های تکراری خود گفت: در جبهه های مختلف با دشمن بی رحمی در حال جنگ هستیم که خواستار کشتن همه ماست. کسی که اسرا را می کشد، خواهان توافق نیست. واقعیت این است که حماس درحال انجام رویدادهایی بزرگ مانند هفتم اکتبر است و ما باید تمام اقدامات لازم را اتخاذ کنیم تا مانع این فجایع شویم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: اسرائیل در تاریخ ۲۷ می(۷ خرداد) با توافق آزادی اسرا موافقت کرد که مورد حمایت کامل آمریکا هم بود، اما حماس نپذیرفت.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نتانیاهو و کابینه مرگ تصمیم گرفتند که اسرا را آزاد نکنند. نتانیاهو به دلایل سیاسی خواهان توافق نیست و ائتلاف های خود را به آزادی اسرا ترجیح می دهد.

وی با بیان اینکه اسرائیل در حال فروپاشی است و نمی توان مسیر را این گونه ادامه داد، از سندیکای کارگران و مقامات محلی خواست که اقتصاد رژیم صهیونیستی را تعطیل کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که بامداد روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات «طوفان الاقصی» اسیر شده بودند در نوار غزه خبر داد.

این خبر با واکنش برخی از مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شد.

«ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی خواستار نافرمانی مدنی و شورش صهیونیست‌ها علیه کابینه این رژیم شد.

«بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر پیشین جنگ این رژیم نیزاز صهیونیستها خواست که به خیابان ها بیایند، زیرا زمان تغییر کابینه شکست خورده حاکم فرا رسیده است.

وی تاکید کرد: نتانیاهو ترس و تردید دارد و به خاطر منافع سیاسی، به جای اقدام، با زمان بازی می‌کند و بهای این بازی، جان انسان‌ها است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواستار آزادی اسرای باقی مانده در نوار غزه و برگزاری نشست فوق العاده در این باره شد.

وی گفت که شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی باید فورا نشست برگزار کرده و از تصمیمی که روز پنجشنبه گذشته اتخاذ کرد، منصرف شود.

شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با تداوم عملیات نظامی در محور فیلادلفیا موافقت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha