۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85584980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: اثر هنری  رشادت‌های دیار رئیسعلی دلواری نیازمند باز تولید است

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه تلوزیونی دلیران تنگستان درباره مبارزه رئیسعلی دلواری و یارانش در شهرستان های تنگستان ، دشتی ، دشتستان و بوشهر ۵۰ سال قبل تولید شده است که برای تبیین دقیق این رشادت ها باید اثر فاخر هنری تولید شود.

به گزارش ایرنا ، غلامحسین زارعی روز یکشنبه در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری با حضور رئیس قوه قضاییه در بندر دلوار اظهار کرد: رشادت های رئسیعلی دلواری در استان بوشهر شناخه شده است اما برای معرفی در عرصه ملی باید در قالب یک اثر هنری شامل فیلم یا انیمیشن توسط صدا و سیما تولید شود.

وی با بیان اینکه رشادت‌های مردم تنگستان کمتر از دیگر مبارزات جهانی نیست افزود: رئیسعلی دلواری الگوی استکبار ستیزی است اما در عرصه ملی بدرستی معرفی نشده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دستگاه قضایی در استان بوشهر منشاء خیرات و برکات خوبی در استان شده است .

زارعی ادامه داد: به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می شود از ظرفیت ماده اصل ۱۱۰ قانون اساسی در خصوص عفو یا تخفیف مجازات محکومین در حدود موازین اسلامی با عنایت مقام معظم رهبری استفاده کند و هر ساله همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری شماری از زندانی جرایم غیر عمد آزاد شودند تا به عنوان یک اقدامی خیرخواهانه از این سفر به یادگار بماند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه موضوع اسناد مالکیتی مردم شهرستان های دشتی و تنگستان برای مردم مشکل ساز شده است رئیس قوه قضاییه در این سفر دستور دهد با پیگیری زمینه ای فراهم شود تا در سفر آینده آیت الله اژه ای اسناد مالکیت مردم مشابه آنچه امروز در سفر به شهرستان دشتستان این استان انجام شد محقق شود.

زارعی گفت: شماری از مردم شهرستان های دشتی و تنگستان با وجود اینکه بیش از ۱۰۰ سال است در این زمین ها سکونت دارند اما با دستگاه‌هایی اجرایی بنیاد مسکن ، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی در خصوص اسناد مالکیتی با مشکل روبرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha