۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85584985
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آستارا:

وحدت عامل توسعه و تعالی است

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85584985
وحدت عامل توسعه و تعالی است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه وحدت عامل توسعه و تعالی است، گفت: وحدت بین شیعه و سنی از توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان روز یکشنبه در جلسه شئون فرهنگی شهرستان آستارا اظهارکرد: در ایام پایانی ماه صفر مناسبت‌های مهمی چون رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) درپیش است که باید رعایت شئونات و جایگاه آن برای مردم تبیین شود؛ از سویی دیگر هفته وحدت را نیز در پیش داریم که نباید از اقدامات فرهنگی در این خصوص غافل شد.

وی افزود: مسائل فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و نباید از کنار آنها به آسانی گذر کرد؛ در این راستا شخصیت اهل بیت (ع ) و پیامبر(ص) الگوهای عظیم و وسیعی برای نوجوانان و جوانان هستند که باید بدرستی از این ظرفیت عظیم بهره جست.

امام جمعه شهرستان آستارا ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن ماه ربیع الاول و میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امروز بمنظور همدلی و انسجام بیشتر در جامعه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، بیش از همیشه نیازمند وحدت بین شیعه و سنی هستیم.

حجت الاسلام صالحیان بابیان اینکه آرامش و امنیت کشور در گرو حفظ همکاری تمام آحاد جامعه است، ادامه داد: وحدت به معنای داشتن هدف و برنامه مشخص برای تعیین سرنوشت جامعه است.

وی تاکید کرد:باید نقاط ضعف و قوت شهرستان در همه امور بررسی و احصاء شود و در راستای آن اقدامات عملی مطلوبی انجام شود.

در ادامه جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا اظهارکرد: در ایام وفات پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دسته های عزاداری در نقاط مختلف شهرستان برگزار و برپا خواهد شد.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده افزود: همچنین میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت نیز در پیش است و این ایام فرصتی مغتنمی برای نمایش وحدت بیش از پیش مسلمانان و بازنگری و تقویت ظرفیت‌های انسجام بخش است.

وی تاکید کرد: برگزاری باشکوه آئین‌های هفته وحدت و حضور اقشار مختلف مردم نشان دهنده اتحاد و یکپارچگی مردم و مایه ناامیدی و یاس دشمنان انقلاب اسلامی است.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha