۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85585067
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

گیلان در سوگ نبی مکرم اسلام(ص) و سبط اکبرش

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85585067
گیلان در سوگ نبی مکرم اسلام(ص) و سبط اکبرش

رشت - ایرنا - گیلان این سرزمین علویان در سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) سیاه‌پوش و سوگوار است.

به گزارش ایرنا، شهرها و روستاهای این سرزمین میزبان عزادارانی از دور و نزدیک از ساکن و مسافر است بویژه آنانی که زادگاهشان روستاهای این سرزمین سبز و زیباست در این ایام خود را به زادگاهشان رسانده تا مراسم عزاداری های دهه آخر صفر را پرشور برگزار کنند.

اهالی روستاها و شهرها و دسته جات عزاداری پرشور و شعور با اجتماع در بقاع متبرکه، مساجد و میادین در شب و روز رحلت حضرت رسول (ص) و سبط اکبرش به عزاداری می پردازند.

پرده های عزا از در و دیوار شهرها و روستا آویخته و پرچم ها و علم های عزاداران بر شانه های شهر و روستا افراشته شده و خاک به قدوم عزاداران و ارادت‌های خالصانه آنها می بالد.

دوستداران و محبان خاندان نبوت و امامت در آیین های سوگواری که از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد، با قرائت زیارت های وارده و خطابه هایی پیرامون آموزه‌ها، سیره و شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و فضایل اخلاقی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، مداحی و مرثیه سرایی ارادت خالصانه خود را ابراز می کنند.

مراسم‌ های ویژه عزاداری روزهای پایانی ماه صفر در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرهای مختلف استان گیلان پرشور برپا شده و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با قرائت زیارتنامه رسول اسلام(ص) عشق و ارادت ویژه خود را به پیامبر مهربانی ها و ائمه (ع) به نمایش گذاشته و می گذارند.

در میان بقاع متبرکه، مزار خواهر امام رضا (ع) در رشت و نیز برادر حضرت، آقا سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه مملو از عزادارانی است که آمده اند عشق و ارادت خود را به نبی اکرم (ص) و خاندان پاکش اعلام کنند، چنانکه همزمان با فرارسیدن بیست و هشتم صفر و ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و ۳۰ ماه صفر سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) هیات‌های عزاداری از سراسر گیلان با راه‌اندازی دستجات سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف(ع) برادر حضرت امام رضا(ع) به سوگواری پرداختند.

رشتوندان و مسافران این دیار هم در پیاده‌راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت با برپایی موکب‌هایی ضمن پذیرایی از عزاداران شرکت کننده در این آیین ها، خدمات مختلف فرهنگی را نیز به آنان ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha