بازگشت جودو به ریل موفقیت؛ نمایندگان ایران به ۷ مدال رنگارنگ آسیا رسیدند

تهران- ایرنا- جودوکاران جوان و نوجوان ایران با کسب هفت مدال رنگارنگ (یک طلا، سه نقره و سه برنز) به کار خود در رقابت‌های آسیایی کره‌جنوبی پایان دادند.

به گزارش ایرنا، مسابقات جودو نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که از هشتم شهریورماه به میزبانی کره جنوبی و در شهر «مونگ یونگ» با حضور نمایندگان ۱۷ کشور آغاز شده بود، امروز یکشنبه به پایان رسید.

تیم پسران کشورمان در رقابت‌ها با ۱۰ جودوکار حضور پیدا کرد و در مجموع موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز شد. در بخش دختران نیز جودو بانوان با دونماینده حضور پیدا کرده بود که هر دو جودوکار از رسیدن به مدال بازماندند.

در روز پایانی که مسابقات جوانان برگزار شد، تیم پسران ایران موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شد. طی دو روز گذشته نیز تیم نوجوانان کشورمان به یک مدال طلا و دو مدال برنز رسیده بود.

در مجموع و در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها، جوانان و جوانان کشورمان در رده پنجم قرار گرفتند.

نتایج روز پایانی جوانان ایران به شرح ذیل است:

نقره، الیاس پرهیزگار

در وزن ۸۱-کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در نخستین مبارزه به مصاف «قانزوریک» از کشور مغولستان رفت و با شکست این جودوکار، مبارزات خود را شروع کرد.

پرهیزگار در دومین مبارزه موفق به شکست نماینده کشور عربستان شد. وی‌ در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را شکست داد و به فینال صعود کرد. الیاس در فینال به مصاف نماینده قرقیزستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره جوانان آسیا دست یافت.

چوپان نقره‌ای شد

در وزن ۹۰-کیلوگرم، امیرعباس چوپان ابتدا استراحت داشت و سپس «سلمان» از کویت و سپس با ضربه فنی نماینده کره جنوبی را از پیش‌رو برداشت و فینالیست شد. در فینال، چوپان بازی را مقابل نماینده ازبکستان واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.

نیک سرشت و مظلوم تاریخ‌سازی کردند

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت در بازی نخست به مصاف «راکویا» از کشور هندوستان رفت و این جودوکار را شکست داد. وی در دور دوم نیز نماینده قزاقستان را برد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در نیمه‌نهایی جودوکاری از چین تایپه را از پیش‌رو برداشت. نیک سرشت در فینال به مصاف نماینده ازبکستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره رسید.

وی به عنوان نخستین جودوکار در تاریخ این رشته است که در کشورمان موفق به کسب دو مدال در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا شده است. وی روز گذشته در رده سنی نوجوانان موفق به کسب مدال برنز شده بود و امروز با کسب مدال نقره، دومین مدال خود را در یک رویداد آسیایی کسب کرد.

محمدمهدی مظلوم در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در قرعه نخست با استراحت روبه‌رو بود. وی نیز در نخستین مبارزه به مصاف «بازانتیک» از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و برای رسیدن به مدال برنز با عباس موحد دیگر نماینده ایران مبارزه کرد و در نهایت مظلوم موفق به کسب مدال برنز شد.

وی روز گذشته در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال طلا شده بود و این دومین مدالش در قهرمانی آسیا بود. وی نیز همچون نیک سرشت در تاریخ جودو ایران اتفاق جذابی را رقم زد و به عنوان دومین جودوکار تاریخ کشورمان موفق شد در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا مدال کسب کند.

گفتنی است، اعضای تیم نوجوانان نیز طی دو روز گشته در مسابقات قهرمانی آسیا، موفق به کسب یک مدال طلا و دو برنز شدند.

هدایت تیم نوجوانان پسران برعهده محمد جناب زاده است. وحید بنا نیز به عنوان مربی کنار تیم حضور دارد.

هدایت تیم جوانان را ایوب رستمی برعهده دارد و محمدرضا غفاری نیز مربی است.

در بخش دختران اعزامی به این رقابت‌ها، معصومه جعفری به عنوان سرمربی کنار تیم حضور دارد. مصطفی کریمی نیز به عنوان سرپرست تیم ملی، تیم را همراهی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha