۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85585097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ مکان برای اسکان اضطراری مردم در استان همدان پیش بینی شده است

همدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: طرح اسکان اضطراری برای همه شهرستان ها تهیه و از سوی این جمعیت در هر شهرستان یک مکان برای مواقع بحرانی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سنجر بگی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس استانداردها باید تجهیزات و جیره غذایی برای ۲ درصد جمعیت توسط هلال احمر ذخیره شود تا در زمان بروز بحران هایی نظیر سیل و زلزله، حوادث را مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: همچنین باید مکان مورد نیاز برای اسکان اضطراری ۲ درصد جمعیت را پیش از بروز بحران در نظر گرفت تا در مواقع بحرانی مردم برای اسکان سردر گم نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: اولین گام در این راستا شناسایی اماکن مورد نیاز است که در این راستا طرح اسکان اضطراری برای همه شهرستان های استان تهیه و مکان هایی پیش بینی شد.

سنجربگی همچنین گفت: از دستگاه های مسوول نظیر شرکت برق، گاز، آب و فاضلاب خواسته شده که امکانات زیر ساختی و خدماتی لازم را برای این اماکن در نظر بگیرند و متولی هماهنگی و پیگیری اجرای این کار نیز مدیریت بحران استانداری است.

وی اظهار کرد: به طور معمول پارک ها و بوستان ها برای اسکان اضطراری پیشنهاد و پیش بینی می شود چرا که این اماکن امکانالت زیر ساختی لازم را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: شهرداری ها مکلف شدند از این پس بوستان ها و پارک های ۲ منظوره ایجاد کنند که ضمن مکانی برای تفریح خانواده ها، با ایجاد سکوهایی، زمینه اسکان موقت و اضطراری برای آسیب دیدگان در زمان بحران را داشته باشد.

امدادرسانی هلال احمر همدان در داخل و خارج از کشور

سنجربگی همچنین گفت: ماموریت های های هلال احمر همدان در اربعین حسینی به ۲ بخش درون و برون مرزی تقسیم بندی شد و این جمعیت مسوولیت کمیته امداد و نجات اربعین در استان را عهده دار بود.

وی اضافه کرد: در بخش درون مرزی تم های هلال احمر همدان امداد رسانی به زائران را از بدو ورود به حوزه استحفاظی استان همدان تا خروج از این استان عهده دار بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: بنابراین با توجه به قرار گیری همدان در مسیر تردد زائران اربعین حسینی ساکن در شمال، شرق و مرکز کشور، پوشش امداد و نجات و خدمات امدادی در مسیرهای ارتباطی در دستور کار قرار گرفت.

سنجربگی ادامه داد: ۷۹ عملیات امداد و نجات از ۱۶ مرداد تا پنجم شهریور توسط تیم های امدادی مستقر در ۲۰ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار واقع در آزادراه همدان - ساوه، نزدیکی روستای آبرومند و در مسیر همدان - اسدآباد، اسدآباد صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تیم های هلال احمر به ۱۶۱ مصدوم در سه بخش شامل ۶۵ سانحه ترافیکی، ۱۳ مورد مراجعه حضوری به پایگاه های هلال احمر و یک مورد آتش سوزی خودرو امداد رسانی کردند و ۴۵ مصدوم به بیمارستان منتقل و مابقی سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: ۲ هزار تخته پتو، ۳۰ تخته چادر و یک مخزن ۱۰ هزار لیتری آب در خانه های هلال با همکاری موکب های برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود.

سنجربگی گفت: یک هزار و ۴۳۰ نفر در پایگاه امداد جاده ای گردنه اسدآباد هنگام بازگشت از سفر زیارتی اربعین حسینی اسکان اضطراری یافتند.

وی اضافه کرد: فصای دوستدار کودک با اسباب بازی و وسایل نقاشی در مجاور ۱۳ موکب اربعین با همکاری جمعیت جوانان هلال دایر شده بود که ۲ هزار و ۲۰۰ کودک از این خدمات بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: در عین حال ۱۶ ایستگاه سلامت توسط هلال احمر همدان در طرح ار بعین راه اندازی شد که از ۱۶ مرداد تا پنجم شهریور هشت هزار و ۴۰۰ نفر از این خدمات استفاده کردند.

سنجربگی اظهار کرد: در بخش برون مرزی نیز ۲ دستگاه کامیون سبک و سنگین، سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه هایلوکس کمک دار با ۱۰ تیم امدادی و ۲۵ تیم درمانی شامل پزشک و پرستار به عراق عزیمت کردند و در درمانگاه نبا نجف اشرف اقدام به ویزیت هفت هزار و ۳۶ نفر، ارائه خدمات پیراپزشکی به ۱۶ هزار و ۴۹۴ نفر و ۲۳۵ مورد بستری موقت کردند.