هوای مازندران تا پایان هفته جاری چگونه است؟

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما به ویژه در ارتفاعات همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی شرایط جوی مازندران تا آخرن روزهای منتهی به هفته جاری پایدار و دمای هوا نیز تا روز چهارشنبه به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با افزایش نسبی همراه همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز پنجشنبه تا با ورود سامانه جدید که با افزایش ابر و وزش باد نیز همراه است، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و از گذر شامگاه پنجشنبه به جمعه نیز در دامنه ها و ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با افزایش تدریجی دما در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه بین ۳۳ تا ۳۵، مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

با ورود سامانه جدید از روز پنجشنبه هفته جاری دمای هوا نیز در مقایسه با روزهای نخستین هفته جاری روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۳۱ تا ۳۳، مناطق غربی از ۳۰ تا ۳۳ به ۲۹ تا ۳۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۳۰ به ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و به ویژه در ارتفاعات همراه با افزایش تدریجی دما و در روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در بعدازظهر و شب همراه با افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

هوای مازندران تا پایان هفته جاری چگونه است؟

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و شرجی پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۳۳.۸ و کلاردشت با ۲۲.۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha