وزیر جهاد کشاورزی: به واگذاری امور به بخش خصوصی اعتقاد دارم

تهران- ایرنا- وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در واگذاری امور به بخش خصوصی باور عمیق و اقتصادی دارم و گفت: اقتصاد پویا و سالم هم بر این روش تاکید دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه در دیدار نمایندگان اتحادیه دامداران سراسر کشور، تحقق امنیت غذایی را در چینش نظام‌مند همه اجزا و کارکرد هماهنگ و منتهی به نتیجه‌ ارکان تولید، بازار، صادرات، مصرف، سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت دانست و بخش خصوصی را مولفه ارزشمند تامین امنیت غذایی نام برد.

وزیر جهاد کشاورزی خواست دولت و دستگاه اجرایی را فراتر از این دانست و اظهار داشت: در همکاری با بخش خصوصی، مشارکت در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی این بخش هم مدنظر است و در صورت تحقق خواست وزارت جهادکشاورزی در ایجاد ظرفیت مناسب و ایفای تعهدات از جانب بخش خصوصی؛ آمادگی هر نوع همکاری برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی وجود دارد.

وی در تشریح رابطه دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: ساختار اجرایی و نظارتی وزارت جهادکشاورزی آمادگی مشارکت در انجام وظایف تعریف شده با بخش خصوصی را دارد و در مقابل مدیریت کلان کشاورزی انتظار ایفای نقش صحیح و مدبرانه را از جانب بخش خصوصی در جهت خدمت‌رسانی پیوسته به مردم را حق قانونی خود در این همکاری و مشارکت می‌داند.

در ابتدای این دیدار، جمعی از مدیران و نمایندگان اتحادیه‌های دامدارای سراسر کشور نظرات و مباحث خود را پیرامون تامین نهاده، خرید قراردادی گوشت قرمز، تعیین قیمت شیر و تعاملات با کارخانجات شیر و صادرات و واردات پروتئین دامی مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha