۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85585180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان عزادار دُردانه عالم هستی

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85585180
کردستان عزادار دُردانه عالم هستی

سنندج- ایرنا- بیست و هشتمین روز از ماه صفر مصادف است با رحلت پیامبر نور و رحمت، دُردانه عالم هستی، حضرت محمد مصطفی(ص)، کسی که با آمدنش جهل و نادانی را از جامعه بشریت برچید و عزت و آزادی را برای بشر به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، روزهای پایانی ماه صفر همواره پر از غم و اندوه برای مسلمانان در سراسر جهان است چرا که در این روزها بهترین مخلوقات خدا از این دنیا رخت بربسته و به جهان باقی رفته‌اند.

۲۸ صفر یکی از این روزهای حُزن انگیز است چرا که در این روز پیامبر مهربانی‌ها حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین امام حسن مجتبی نوه بزرگوار ایشان از این دنیا کوچ کرده اند، لذا در این روز تمام مسلمانان جهان اسلام غرق در اندوه و ماتم هستند.

امروز دوشنبه ۱۲ شهریور همزمان با ۲۸ صفر مردم استان کردستان همگام با مردم سراسر ایران اسلامی اقدام به برپایی مجالس عزاداری و سوگواری کرده اند و در و دیوار شهرها و روستاهای این دیار رنگ عزا و ماتم به خود گرفته است.

آیین‌های عزاداری و سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع از یکشنبه شب در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان آغاز شده است و عاشقان و شیفتگان خاندان نبوت به عزای پیامبر خوبی ها و نوه بزرگوارشان نشسته اند.

کردستانی‌ها در نقاط مختلف استان علاوه بر حضور در اماکن مذهبی استان برای عزاداری، با برگزاری آیین های سنتی دیگر همانند برپایی مجالس مولودی خوانی و دف نوازی، عشق و ارادات خود به اهل بیت عصت و طهارت(ع) را نشان می دهند.

عشق به پیامبر مهربانی‌ها در میان مردم استان کردستان به اندازه ای زیاد است که سالروز رحلت ایشان یکی از دردناک ترین روزها برای مردمان این دیار است و در این روز از هرگونه مراسم و برنامه‌های شاد و مفرح پرهیز می کنند.

آیین سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرها و روستاهای استان کردستان برگزار شد و سخنرانان در این مجالس به بیان فضایل اخلاقی و ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام(ص) پرداختند و عاشقان و شیفتگان رسول الله با نوحه خوانی مداحان، به سوگواری پرداختند.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در ۲۸ صفر سال یازدهم هجری قمری در ۶۳ سالگی به ندای حق لبیک گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند.

مرقد مطهرشان در مدینه منوره و در کنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha