۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85585194
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هشت هزار روضه خانگی در گیلان برگزار شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85585194
افزون بر هشت هزار روضه خانگی در گیلان برگزار شد

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تاکنون بیش از هشت هزار روضه خانگی در ماههای محرم و صفر امسال در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محسن کوچکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محرم و صفر سال گذشته بیش از هفت هزار و ۳۰۰ روضه خانگی در گیلان برگزار شد؛ پیش بینی می‌شود با توجه به گستره برگزاری این مراسم در شهرستان‌ها و استقبال نسبت به برپایی روضه‌های خانگی، این آمار تا ۱۲ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روضه‌های خانگی هر سال به صورت خودجوش در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود، اضافه کرد: بعد از کرونا برای احیاء و برگزاری روضه‌های خانگی به موضوع توجه ویژه اژ شده‌است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تسلیت ایام رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد: هر سال به مناسبت این ایام روضه‌های خانگی از سوی بانوان و فعالان فرهنگی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برپایی دستجات عزاداری وحرمت به طرف امام‌زاده‌ها و مساجد در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این ایام است ضمن اینکه هیات‌های مذهبی نسبت به برگزاری مراسم ویژه اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار یک هزار و ۹۶ هیات مذهبی استان در سامانه ثبت شده‌است؛ بیش از ۴۵۰ هیات مذهبی ثبت نشده نیز در استان فعالیت دارند.

فردا (دوشنبه) سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است؛ چهارشنبه هفته جاری نیز شهادت امام رضا (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha