۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان‌های لردگان و فلارد بهره‌برداری و اجرایی شد

شهرکرد – ایرنا – ۶ طرح جهاد کشاورزی روز یکشنبه با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستانهای لردگان، فلارد و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در شهرستان‌های لردگان و فلارد بهره‌برداری و اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح‌ها شامل سه واحد گلخانه، یک واحد پرورش مرغ گوشتی و مرکز سامانه‌های آبیاری چنارمحمودی لردگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین برزگر افزود: همچنین عملیات اجرایی ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان لردگان نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های اداری این شهرستان نیز آغاز شد.

وی اظهار داشت: برای احداث ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان لردگان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در زمان حاضر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به افتتاح پروژه مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای دهستان ریگ از توابع لردگان گفت: در زمان حاضر ظرفیت جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری به بیش از چهار میلیون قطعه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ۵۱ واحد مرغداری با پیشرفت فیزکی بالای ۵۰ درصد در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است و برای اجرای این طرح‌ها تمام محدودیت‌هایی که اعمال شده بود با امضای طلایی برای صدر مجوز جدید مرغداری از سوی دولت برداشته شد.

برزگر ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه در ماه به ظرفیت جوجه‌ریزی چهارمحال وبختیاری افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته برای تنظیم بازار گوشت سفید از مرغ منجمد وارداتی استفاده شد گفت: با توجه به وضعیت جوجه‌ریزی در استان و کشور امروز شرایط برای صادرات گوشت مرغ مازاد استان فراهم شده است و در زمان نیاز برای تنظیم بازار داخلی از حجم صادرات کاسته می‌شود.

برزگر ساماندهی صنوف مرغ فروشی‌ها در سامانه رهتاب و ایجاد سامانه الکترونیکی توزیع، خرید، فروش و کشتار مرغ و همچنین ساماندهی پروانه‌های کسب را از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بازار مرغ در استان دانست.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای دهستان ریگ گفت: این پروژه با ۳۷ میلیارد ریال اعتبار و ۸۰ میلیارد ریال سهم آورده با ایجاد سه فرصت شغلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در سطح استان ۲۱۸ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که از این شمار ۲۱۰ واحد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha