قدیمی: تخلیه ۷۰۰ کامیون نخاله ورزشگاه آزادی در زمین هاکی، کارمان را خراب کرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هاکی ایران در خصوص ساخت زمین (ورزشگاه) بین‌المللی این رشته در مجموعه ورزشی آزادی، گفت: حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای هم‌سطح سازی هزینه کرده بودیم، اما با تخلیه ۷۰۰ کامیون نخاله‌های ورزشگاه آزادی، کارمان خراب شد.

بهرام قدیمی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون که چند روز قبل برگزار شد، اظهار داشت: مجمع پرباری داشتیم و حسابرس وزارت ورزش که از بیرون فدراسیون تعیین شده بود، گزارش بررسی‌هایش را مطرح کرد و گفت یکی از بهترین فراسیون‌ها در عملکرد مالی را داریم. نقطه سیاهی در بخش مالی ما وجود ندارد، ولی ماسفانه وقتی خیرها برای کمک، مبالغی را به حساب واریز می‌کنند، بخشی از آن به عنوان مالیات حساب می‌شود و در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ میلیون مالیات فدراسیون شده است.

وی افزود: هاکی مشکل زیادی برای دیده شدن دارد و حالا که داریم با سختی زیادی کار می‌کنیم و تا رتبه دوم جهان هم پیشرفت کردیم، با مالیات‌های زیاد به ما فشار می‌آورند. این روند باعث می‌شود که فدراسیون‌های ورزشی به دنبال راهی باشند که دیگر درآمدها را اعلام نکنند.

رئیس فدراسیون هاکی ایران در مورد آئین‌نامه قهرمانان، عنوان کرد: تیم ملی ایران سوم جام‌جهانی شد و در حال حاضر نیز در رتبه دوم دنیا قرار دارد ولی تنها ۲۵ میلیون پاداش به بازیکنان ما تعلق گرفت. بچه‌ها مشکل اشتغال دارند و نمی‌توانند با این وضعیت به تمرینات و کسب افتخار، ادامه دهند. آئین‌نامه باید بازنگری شود و این وضعیت خوب نیست.

وی ادامه داد: هاکی یک رشته المپیکی است. با اینکه ما قدمت کشورهایی مثل هند را نداریم ولی با کمترین امکانات در حال پیشرفت هستیم. باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما را حمایت کنند تا در ادامه، افتخارات بیشتری داشته باشیم.

قدیمی در مورد ساخت زمین بین المللی هاکی در مجموعه آزادی، خاطرنشان کرد: این زمین مساحتی ۷۷۰۰ متری در مجموعه ورزشی آزادی دارد. کارهای زیرساختی و فنس‌کشی و هم‌سطح‌سازی انجام شده و خرید چمن آن نیز از طریق سامانه تدارکات دولت صورت پذیرفته است که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. برنامه ساخت ورزشگاه خیلی خوب پیش رفت، ولی ۷۰۰ کامیون نخاله در آن تخلیه شده است. حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای هم‌سطح سازی این استادیوم هزینه کرده بودیم، ولی همه چیز نابود شد.

وی تاکید کرد: البته با دستور رئیس مجموعه آزادی، در حال تخلیه این نخاله‌ها از زمین هاکی هستند که باید بابت این کمک از او تشکر کنم.

رئیس فدراسیون هاکی با اشاره به شروع کار دولت جدید، خاطرنشان کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور عزیز و وزیر محترم ورزش و جوانان، باید اشاره کنم که جناب احمد دنیامالی وزیر محترم ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که به دنبال بازبینی و بازنگری و تحول در ورزش هستند که با توجه به تجارب و تخصص او و اعتماد جامعه ورزش قطعا این مهم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست اصلی جامعه هاکی اختصاص پاداش و تسهیلات به ورزشکاران هاکی مشابه دیگر رشته ها است، ولی متاسفانه برای تیم دوم جهان فقط پاداش ۲۵ میلیون تومان لحاظ شده که این باعث از بین رفتن انگیزه می‌شود که سیدمحمدشروین اسبقیان دستور داد که هاکی نیز در آئین نامه پاداش قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، مجمع فدراسیون هاکی در حالی چند روز قبل برگزار شد که سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، طی آن فعالیت‌های فدراسیون هاکی را مورد تمجید قرار داد.

وی در این مجمع گفت: فدراسیون هاکی براساس گزارش حسابرس مستقل، بهترین عملکرد را از نظر مالی داشته و مجمع سالانه بسیار منظم با ارائه کامل و دقیق گزارشات برگزار شد. امیدواریم امسال شاهد بهره‌برداری زمین بین المللی هاکی (شهید حاج قاسم سلیمانی) باشیم. همچنین پاداش برای تیم ملی هاکی در آئین‌نامه پاداش و تسهیلات اضافه خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha