۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85585293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی روش‌های نوین جذب سرمایه در کسب و کارهای فرهنگی

تهران- ایرنا- در سیزدهمین جلسه مدیریت فرهنگی، اهمیت اهدای پول و نقش صنعت مرچ‌ها merchandising industry (بازارپردازی) در درآمدزایی و توزیع محصولات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین جلسه از سومین دوره تخصصی مدیریت فرهنگی با موضوع «طراحی مدل کسب و کار فرهنگی» با همکاری اندیشکده مرآت و گروه مشاوران مدیریت رواق برگزار شد.

در این جلسه، محمد مهدی ایزدخواه، پژوهشگر به بررسی روش‌های نوین جذب سرمایه در کسب و کارهای فرهنگی پرداخت. وی به اهمیت اهدای پول (donation) به عنوان یکی از مدل‌های موفق جذب سرمایه اشاره کرد و افزود که این روش در سطح جهانی پرطرفدار است. برخی موسسات فرهنگی خارجی بخش زیادی از فعالیت‌های خود را با کمک‌های مردمی مدیریت می‌کنند و برخی دانشگاه‌ها حتی تا ۹۰ درصد بودجه خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

همچنین به نقش صنعت مرچandising در کسب و کارهای فرهنگی پرداخته شد؛ به‌ویژه تولید و فروش محصولات مرتبط که می‌تواند منبع درآمدزایی موثر باشد. در بخش دیگری از جلسه، کانال‌های توزیع محصولات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و اهمیت توزیع به عمده‌فروشان برای حل چالش‌های فروش محصولات فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت.

این جلسه با هدف بررسی استراتژی‌های نوین در طراحی مدل‌های کسب و کار فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha