به گزارش ایرنا، سیزدهمین جلسه از سومین دوره تخصصی مدیریت فرهنگی با موضوع «طراحی مدل کسب و کار فرهنگی» با همکاری اندیشکده مرآت و گروه مشاوران مدیریت رواق برگزار شد.
در این جلسه، محمد مهدی ایزدخواه، پژوهشگر به بررسی روشهای نوین جذب سرمایه در کسب و کارهای فرهنگی پرداخت. وی به اهمیت اهدای پول (donation) به عنوان یکی از مدلهای موفق جذب سرمایه اشاره کرد و افزود که این روش در سطح جهانی پرطرفدار است. برخی موسسات فرهنگی خارجی بخش زیادی از فعالیتهای خود را با کمکهای مردمی مدیریت میکنند و برخی دانشگاهها حتی تا ۹۰ درصد بودجه خود را از این طریق تأمین میکنند.
همچنین به نقش صنعت مرچandising در کسب و کارهای فرهنگی پرداخته شد؛ بهویژه تولید و فروش محصولات مرتبط که میتواند منبع درآمدزایی موثر باشد. در بخش دیگری از جلسه، کانالهای توزیع محصولات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و اهمیت توزیع به عمدهفروشان برای حل چالشهای فروش محصولات فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت.
این جلسه با هدف بررسی استراتژیهای نوین در طراحی مدلهای کسب و کار فرهنگی و بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی برگزار شد.
نظر شما