۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85585417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در ایرلند، جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

تهران-ایرنا- حامیان فلسطین در ایرلند در اعتراض به حملات بی وقفه و وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در حدود ۱۱ ماه گذشته منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی شد، در خیابان‌های دوبلین تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، گروه موسوم به «پویش همبستگی با فلسطین ایرلند» این تظاهرات را که در محل «باغ یادبود» دوبلین آغاز و در مقابل ساختمان پارلمان ایرلند پایان یافت، سازماندهی کرده بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار پایان دادن به حملات رژیم اسرائیل به فلسطین شده و با مردم غزه ابراز همبستگی کردند.

در این تظاهرات حامیان فلسطین، اعضای چند نهاد مدنی ایرلند و همچنین شمار زیادی از مردم این کشور حضور داشتند.

هلن ماهونی، یک فعال حامی فلسطین که در این تظاهرات شرکت کرده بود، به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفت: راهپیمایی امروز در حمایت از کودکان فلسطین است. ما می‌دانیم که بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی در جریان نسل‌کشی کنونی [رژیم صهیونیستی در غزه] قتل عام شدند و کودکان در این جنگ بیشتر از هر جنگ دیگری، رنج برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهند در این حملات وحشیانه روزانه به طور متوسط ۷۰ کودک کشته می‌شوند، افزود: کودکان [فلسطینی]، خانه‌ و خانواده‌های خود را از دست داده‌اند. آنها متحمل شدیدترین جراحات شده و سپس بدون دارو، داروی بیهوشی یا بیمارستان باید مداوا شوند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین و ایرلند را حمل می‌کردند، تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «سفیر اسرائیل را اخراج کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید».

ایرلند که از دیرباز حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده، پیشتر کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.

سیمون هریس نخست‌وزیر ایرلند اواخر مردادماه در واکنش به افزایش شماری شهدای غزه به بیش از ۴۰ هزار نفر، آن را مایه ننگ جهانیان دانست و گفت: دیپلماسی بین المللی در محافظت از کودکان بی گناه که برخی از آنها تنها چند روز از عمرشان می‌گذرد، شکست خورده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha