۳۶۶ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی اردبیل در حال ساخت است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۶۶ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این اداره کل در حال ساخت است و در هفته بهزیستی سال جاری نیز ۴۵۵ طرح مسکن و اشتغالزایی جامعه هدف به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد رضایی یکشنبه در جلسه تبیین خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی استان اردبیل در استانداری این استان اظهار کرد: با تلاش همکاران در حوزه بهزیستی استان اردبیل، پوشش بیمه ای زنان خانوار شهری ۷۰ درصد رشد و با حمایت دولت مردمی، حق پرستاری (حمایت از نگهداری بیماران دارای معلولیت شدید در محیط خانواده) ۱۵۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: زمان انتظار متقاضیان در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی از ۲ سال به ۲ ماه کاهش یافته و موجب رضایتمندی بیشتر مددجویان بهزیستی در استان اردبیل شده است و مردم نیز سطح مشارکت‌ها و کمک‌های مالی خود را ۱۲ درصد افزایش داده اند.

رضایی ادامه داد: یک هزار و ۷۳۵ بار دیدار مردمی، ۹۷ بار بازدید از مراکز تابعه و ۳۷ سفر شهرستانی مدیرکل، استقرار ۱۵۷ میز خدمت و پاسخگویی، یک هزار و ۹۹۲ بار دیدار مردمی مدیران ستادی اداره کل، پرداخت ۱۲ میلیارد ریال کمک موردی به جامعه هدف و پرداخت ۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارات وارده از سیل به هم استانی‌ها در شمال استان از خدمات بهزیستی است.

۳۶۶ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی اردبیل در حال ساخت است

رضایی گفت: پارسال اعتبارات استانی بهزیستی ۲۷ درصد، اعتبارات تملک دارایی ها ۱۱۵ درصد و درآمدهای اختصاصی ۱۱۲ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های افراد تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره است و به هفت هزار و ۱۹۵ نفر آموزش پیشگیری از معلولیت داده شده و در سال گذشته ۹۰۰ دختر تحت پوشش نیز از آموزش‌های خودمراقبتی بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال ۶۹ هزار و ۹۹۳ کودک تحت غربالگری بینایی و ۱۹ هزار و ۳۱۹ کودک تحت غربالگری شنوایی قرار گرفته اند و ۶۱ هزار و ۱۱۷ نفر نیز از خدمات مشاوره تخصصی بهزیستی بهره مند شده اند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و ۴۰ هزار و ۱۵۸ نفر از جمعیت این استان، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha