۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی هزینه شد

ساوه- ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام این این استان هزینه که سه برابر ۶ سال قبل از این تاریخ است.

به گزارش ایرنا، مخلص الائمه عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های هفته دولت شهرستان زرندیه اظهار کرد: دولت سیزدهم در استان مرکزی سه هزار و ۵۵۰ طرح تیمه تمام را تحویل گرفت و در راستای سیاست های دولت، تکمیل این طرح ها در مجموعه دستگاه های دولتی در سال گذشته پیگیری شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخشی از این طرح ها از محل اعتبارات دولتی هزینه شده ‌که بخش قابل توجهی از این طرح های نیمه تمام با قدمت بیش از ۲۰ سال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری ۷۶۰ طرح به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسیده که برخی از آنها جز طرح های نیمه تمام مانده از سال های گذشته است.

استاندار مرکزی یادآور شد: شهرستان زرندیه نیز از طرح های هفته دولت سال جاری این استان ۳۴ طرح با یک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال سهم داشت که طرح فرهنگسرای این شهرستان به عنوان یکی از طرح هایی که عملیات اجرایی آن حدود ۲ دهه پیش آغاز شده بود امسال به بهره برداری رسید.

جای خالی مجمع خیران فرهنگی استان مرکزی احساس می شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: در استان مرکزی مجمع های خیریه بسیاری در زمینه های گوناگون سلامت، مدرسه سازی، حمایت از نیازمندان و بیماران فعال شده است اما همچنان جای خالی ۲ مجمع خیران ورزش و فرهنگ احساس می شود.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: مجمع خیران استان با اتکا به توان خیران و صنایع فعال استان نیز تشکیل شود و از طرفی دولت نیز باید برنامه های خود را در راستای تشکیل این مجمع به صورت ویژه اجرا و پیگیری کند.

چهار فرهنگسرای نیمه تمام در استان مرکزی تکمیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین با اشاره به اینکه تکمیل فرهنگسراها به عنوان یکی از اصلی ترین اماکن برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان مورد توجه دولت سیزدهم بود افزود: در دولت سیزدهم چهار فرهنگسرای نیمه تمام در شهرستان های خنداب، کمیجان، محلات و زرندیه تکمیل به بهره برداری رسیده و فرهنگسرای آشتیان نیز و تالار مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی استان با ۹۰ درصد در حال تکمیل است.

حسین محمودی‌فر افزود: فرهنگسرای شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۳۰۰ نفر ظرفیت که عملیات اجرایی آن ۱۵ سال پیش آغاز شده بود امروز در حالی به بهره برداری رسید که ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شده است.

بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای عشایری راحت لو

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی هم در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای راحت لوی زرندیه با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح خدماتی ۲۹ خانواده بهره مند شدند که ۶ کیلومتر برای آن شبکه اجرا شده است.

مهدی کمال آبادی فراهانی افزود: با اجرای این طرح سالانه ۵۸ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی می شود.

وی یادآور شد: استان مرکزی با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصد جمعیت ۳۵ شهر و ۹۹.۸ درصد جمعیت یک هزار و ۳۲ روستا اولین استان سبز کشور در گازرسانی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این استان برای گازرسانی به ۷۲۵ هزار مصرف کننده ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه اجرا شده است افزود: ۷۰ درصد مصرف گاز این استان در بخش صنعت است که در ۴۰ شهرک، ناحیه صنعتی، کشاورزی و منطقه ویژه اقتصادی به دست این مصرف کنندگان می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha