پدافند هوایی طلایه‌دار حراست از کیان ایران اسلامی است

شاهرود - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه دشمنان به خوبی از توان بازدارندگی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند، گفت: نیروهای پدافند هوایی طلایه‌داران حراست از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در دیدار با فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی سمنان با اشاره به فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل پدافند هوایی، افزود: پیش از شکل‌گیری این مجموعه مهم نیز شاهد نقش‌آفرینی درخشان پدافند در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم و رشادت و جانفشانی فرماندهان، افسران و کارکنان پدافند هوایی فراموش‌شدنی نیست.

وی اظهار کرد: آنچه در طول هشت‌سال دفاع مقدس توانست خطوط مقدم جبهه‌ها را مورد پوشش دفاعی مستحکمی قرار دهد، پدافند هوایی بود.

ماموریت پدافند هوایی منحصر در زمان و مکان نیست

امام جمعه سمنان، وجود پدافند هوایی را عامل ترس و واهمه نیروهای هوایی دشمنان عنوان کرد و گفت: ماموریت پدافند هوایی برای دفاع از میهن منحصر در زمان یا مکان خاصی نیست و کارکنان این مجموعه ارزشمند در تمام ساعات شبانه‌روز، هوشمندانه و مخلصانه در حال حراست از ایران اسلامی هستند.

وی با تسلیت ایام سوگواری نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: اقشار مختلف ملت ایران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را ولی نعمت خود می‌دانند و در این ایام به نحوی شایسته در غم عزای آن حضرت به سوگ می‌نشینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: «بشنوید و اطاعت کنید از کسی که ولی امر شما شده است» که این امر در زمان حضور پیامبر(ص) و ائمه اطهار(س) برعهده آن بزرگواران و در زمان غیبت برعهده ولی‌فقیه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اطاعت از فرمان ولی امر مسلمین را وظیفه آحاد مردم، مسوولان و به ویژه نیروهای نظامی دانست و ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در ادامه روایت می‌فرماید «اطاعت پذیری» مایه نظام و استحکام اسلام است.

وی با بیان اینکه جلب رضایت فرمانده معظم کل قوا به مثابه جلب رضایت امام عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب را به همه ما عطا فرماید و ما را در این مسیر ثابت‌قدم نگه دارد.

این دیدار همزمان با سالروز تاسیس نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این دیدار سرهنگ علی باباغیبی فرمانده مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان به ارایه گزارشی از ماموریت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این مرکز پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha