بیش از یکهزار کلاس درس در قشم برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از آمادگی۱۸۸ مدرسه در قالب یکهزار و ۹۵ کلاس درس(۹۲۹ دولتی و ۱۶۶ غیردولتی) در این شهرستان مرزی برای آغاز سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) خبر داد و گفت: اقدام های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

حسین رنجبر گلشواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت پروژه مهر و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس افزود: در سال تحصیلی جدید یکهزار و ۵۷۰ فرهنگی و۳۱ هزار دانش آموز قشمی راهی مدرسه می شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و کار دانش برای سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان نام نویسی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: هم اکنون بیشتر مدارس شهری این شهرستان به آبسردکن، سامانه سرمایشی و وسایل آموزشی تجهیز شده است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: برای سال تحصیلی (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) از نظر فضای آموزشی کمبود ۳۴ درصدی در شهرستان داریم و مدارس قشم در سال تحصیلی جدید در ۲ شیفت فعال خواهند بود و روزهای پنجشنبه مدارس مقاطع تحصیلی تعطیل است.

وی تصریح کرد: آماده سازی و زیبا سازی مدرسه ها و فراهم کردن محیطی امن و مناسب برای تحصیل دانش آموزان یکی از مهم ترین اقدام های پروژه مهر و اداره آموزش و پرورش این شهرستان مرزی است.

مدیر آموزش و پرورش قشم اظهار کرد: برای استقبال از سال تحصیلی جدید فضای مدرسه باید به گونه ای باشد که یک روز خاطره انگیز برای دانش آموز رقم بخورد.

وی تعداد ساختمان های آموزشی دولتی این شهرستان را ۸۹ باب بیان کرد و گفت: احداث ۱۵ کلاس درس جدید نیز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شده و در مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha