۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85585610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات های زنجانی پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند

زنجان - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هیات های زنجانی هرساله پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند و این عزاداری امسال نیز انجام می‌شود..

حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله هیات عزاداری استان‌ها و اقوام مختلف در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: این هیات ها هم‌زمان با ایام عزاداری رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی ایشان، آیین‌های عزاداری خود را برپا می‌کنند.

به گفته این مسوول،زنجانی‌ها نیز در ایام پایانی ماه صفر خودشان را به حرم امام رضا(ع) می‌رسانند و به مدیحه‌سرایی‌ و عزاداری می‌پردازند.

هیات های زنجانی پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند

حجت الاسلام کرمی افزود: این آیین از سال ۱۳۶۹ شکل گرفته‌ است به طوری که هیات های زنجانی در قالب کاروانی از مسجد زینبیه اعظم زنجان به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت می‌کردند.

وی یادآور شد: حرکت این کاروان از زنجان رفته‌رفته تبدیل به یک سنت شده است که محبان اهل‌بیت(ع) تا کنون این سنت را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: حضور مرثیه سرایان شاخص کشور و علمای بزرگ مشهد و دیگر نقاط کشور، زنجانیان مقیم مشهد و آذری‌زبانان شمال غرب کشور از جمله اردبیل، تبریز و ارومیه و فارس زبانان نیز در این محفل به‌خوبی مشهود است و طبق آخرین برآوردها بیش از ۶ هزار نفر در این مراسم حضور می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha