برگزاری مناسبت‌های ملی نیازمند نوآوری است/ نگاه رفع تکلیفی به برنامه‌ها نداریم

کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضروت نگاه تخصصی به مناسبت‌های ملی گفت: برگزاری مناسبت‌های ملی نیازمند نوآوری برای اثرگذاری بیشتر است.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا فاطمیان پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نباید به برگزاری مناسبت‌های ملی نگاه رفع تکلیفی داشت، اظهار کرد: گرامیداشت ایامی همچون دفاع مقدس و هفته وحدت باید به گونه‌ای باشد که اثرگذاری لازم در جامعه به ویژه نسل جوان را داشته باشد.

وی نگاه صرفا دولتی و حاکمیتی به مراسمات ملی و مذهبی را یک آفت دانست و افزود: برگزاری مراسمات باید به خود مردم واگذار شود و همه برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری آن‌ها همدل و همراه شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: از هر فرصتی برای آگاهی بخشی به جامعه در جهت رشد سرمایه‌های اجتماعی باید بهره برد.

وی در ادامه از تشکیل دبیرخانه‌های ویژه برای برگزاری هرچه باشکوه گرامیداشت دفاع مقدس و هفته وحدت خبر داد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه و مهم این 2 رویداد بزرگ، دبیر خانه ویژه برای هر کدام تشکیل شده که به صورت مستقل برنامه‌های ویژه و مناسب ایام خود را در کیش اجرا خواهند کرد .

فاطمیان‌پور خواستار افزایش تنوع برنامه‌های فرهنگی در این ایام شد و بیان کرد: متاسفانه با گذشت زمان تنوع برنامه‌های فرهنگی ویژه کاهش داشته و آنگونه که باید برنامه‌ای در این حوزه اجرا نشده است.

هفته وحدت در کیش تبیین می‌شود

همچنین در این جلسه زیبا حسین زاده دبیر دبیرخانه هفته وحدت در کیش با تاکید بر ضرورت بهره مندی از رسانه‌ها در تبیین هفته وحدت در جامعه، گفت: مردمی کردن این برنامه‌ها برای اثرگذاری بیشتر ضروری است و ما در کیش به این سمت حرکت کردیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع با جذابین عموم پسند و اثرگذار در دستور کار است، ادامه داد: برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا می‌شود که همه مردم در برگزاری آن‌ها سهیم باشند.

محور اصلی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردم باشد

همچنین بابک عامل دبیر دبیر خانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کیش نیز با بیان اینکه فعالیت در این هفته نباید انفرادی باشد، گفت: همه باید با همراهی یکدیگر در تلاش برای تولید و اجرای برنامه فاخر باشند.

وی با بیان اینکه تک روی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس آسیب زا است، افزود: محور اصلی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید مردم باشد.

عامل جذب مشارکت عمومی در گرامیداشت مناسبت‌های ملی را الزامی دانست و اظهار کرد: تنوع تولید محتوا با مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha