سه واژگونی خودرو با ۱۳ مصدوم در جاده‌های سمنان

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85585697
سه واژگونی خودرو با ۱۳ مصدوم در جاده‌های سمنان

سمنان - ایرنا - جمعیت هلال احمر سمنان اعلام کرد: سه حادثه واژگونی خودرو در جاده‌های این استان ۱۳ مصدوم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه حادثه واژگونی خودرو در محورهای آرادان - سرخه، دامغان - مهدیشهر و میامی - شاهرود رخ داد که ۱۳ مصدوم داشت.

حسین درخشان اضافه کرد: ساعت پنج و ۴۲ دقیقه گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ در کیلومتر ۲ جاده آرادان به سرخه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: نجاتگران پایگاه امدادونجات آرادان در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان، این حادثه ۶ مصدوم بر جای گذاشت که پس از رهاسازی و انجام اقدام‌های اولیه توسط نجاتگران هلال احمر با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

واژگونی سمند در جاده دامغان به فولادمحله مهدیشهر با چهار مصدوم

رییس جمعیت هلال‌احمر دامغان هم گفت: ساعت ۶ و ۵۱ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در کیلومتر ۴۳ جاده دامغان به فولادمحله از توابع مهدیشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر سمنان اعلام شد.

علی شعبانی افزود: این حادثه چهار مصدوم داشت که نجاتگران هلال‌احمر پس از رهاسازی و اقدام‌های اولیه با همکاری عوامل اورژانش ۱۱۵ مصدومان را به مرکز درمانی منتقل کردند

واژگونی یک دستگاه خودرو ساینا در جاده شاهرود به میامی با سه مصدوم

همچنین رییس جمعیت هلال احمر میامی اظهار کرد: ساعت هفت و ۲۱ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی ساینا در کیلومتر ۴۵ جاده شاهرود به میامی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان به پایگاه امداد و نجات میامی اعلام شد.

حسین اسماعیلی افزود: این حادثه سه مصدوم داشت که پس از انجام اقدامات اولیه نجاتگران هلال احمر، مصدومان باهمکاری عوامل اورژانس ۱۱۵به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای اصلی مواصلاتی و چهارراه ارتباطی غربی- شرقی و شمالی- جنوبی مرکز کشور از استان سمنان عبور می‌کند. این روزها تمام حوادث رانندگی در این جاده‌ها یا از نوع «واژگونی» یا «رخ‌به‌رخ» شدن خودروها گزارش می‌شود و به کابوسی تبدیل شده که مدام در حال تکرار است.

ارتقای ایمنی جاده‌های ترانزیتی سمنان به منظور کاهش تصادف‌های مرگبار به عزمی جزم و نگاه ملی نیاز دارد.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران، گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور است. به دلیل این مختصات، سالانه جاده‌های سمنان میزبان حدود ۲۰ میلیون مسافر است و همین ویژگی‌ها ضرورت ایمن‌سازی محور تزانزیتی اتصال شرقی- غربی و شمالی- جنوبی کشور در محدوده استان سمنان، به عنوان یک طرح عام‌المنفعه را دوچندان می‌کند.

طبق گزارش‌ها، گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است.

این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان تردد می‌کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

آمارهای پلیس‌راه نشان‌دهنده افزایش ۲ و ۹ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در محورهای ارتباطی سمنان از فروردین تا مرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

یکهزار و ۲۹۶ نفر نیز به دلیل تصادفات در جاده‌های این استان از ابتدای ۱۴۰۳ تا پایان تیر دچار جراحت و مصدومیت شدند، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۲۵۹ نفر بود.

نکته قابل توجه در این حوادث رانندگی در سمنان از نوع واژگونی، خسارت سنگین مالی برای شهروندان است که عمده آنها از مسافران عبوری و زائران حرم رضوی هستند که از این جاده‌ها تردد می‌کنند.

از سوی دیگر، با نگاهی به آمار مشخص می‌شود این واژگونی‌ها کمتر از ۲ مصدوم و مجروح نداشته و گاه تا ۶ نفر در این واژگونی‌ها با درصدهای مختلف دچار جراحت می‌شوند؛ یادگاری تلخ که از جاده‌های استان سمنان در ذهنشان ماندگار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha