عملیات اربعین نشان‌دهنده توانمندی بالای نظامی حزب‌الله بود

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین نشان دهنده کارآمدی و توانمندی بسیار بالای نظامی این گروه به حساب می‌آید.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت و ابعاد عملیات اربعین که از سوی حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی صورت گرفته و بار دیگر ضعف و شکست اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را بر همگان اثبات کرد، اظهارداشت: عملیات اخیر حزب الله در واقع یک عملیات بسیار بزرگ و پیچیده اطلاعاتی نظامی بوده که این گروه توانست در خاک سرزمین اشغالی انجام دهد و تلفات مالی و خسارت‌های امنیتی زیادی را نیز به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچگاه به خسارات و تلفات وارد شده اشاره‌ای نمی‌کند تا منجر به دلسردی و تضعیف روحیه نیروهایش و مردم سرزمین های اشغالی نشود، گفت: موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی حزب‌الله نشان دهنده کارآمدی و توانمندی بسیار بالای نظامی این گروه به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: حزب الله لبنان بار دیگر نشان داد هر زمان که اراده کند می‌تواند اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار دهد. همانطور که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم اشاره کرد اهداف مدنظر حزب الله کاملا نابود شدند یا خسارت‌های زیادی را دیدند.

مومنی تصریح کرد: نکته دیگری که باید در این عملیات به آن اشاره کرد این هست که حزب الله لبنان توانسته هم از منظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری گنبد آهنینی را که رژیم صهیونیستی خیلی به آن افتخار می‌کند را شکست داده و سیستم امنیتی این رژیم را دچار اختلال شدید کند.

وی بیان کرد: حزب‌الله لبنان با انجام این عملیات توانست بار دیگر تاثیرگذاری خود را در عرصه تحولات منطقه‌ای نشان دهد و این نکته برای برخی بازیگران منطقه‌ای که تمایل به نزدیکی به رژیم صهیونیستی دارند دارای پیام‌هایی بود و آن اینکه حزب الله یک گروه نیست بلکه یک ایدئولوژی و یک امت واحده به حساب می‌آید که مرز ندارد و به همین دلیل است که حضور نیروهایش در وسعتی به پراکندگی جهان و نابودی آن نیز غیرممکن است.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: عملیات اخیر حزب الله لبنان توانست بار دیگر هیمنه پوشالی نیروهای نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی را با چالش جدی مواجه کند و آن را زیر سوال ببرد. حال در این شرایط باید منتظر ماند و دید واکنش رژیم صهیونیستی به این شکست و افتضاح به بار آمده چه خواهد بود و چه تاثیری می‌تواند بر این رژیم در خصوص پذیرش آتش بس و توقف جنگ در غزه پس از ۱۰ ماه جنایت گسترده و کشتار وحشیانه مردم بیگناه و شهروندان عادی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha